آئین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور معاون وزیر و معاون استاندار برگزار شد

کد خبر ؛۵۹۰۱۰

البرزگلستان/مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد

مراسم معارفه دکترسعید گل فیروزی به عنوان سرپرست دانشگاه و تکریم از زحمات دکتر عبدالرضا فاضل در دوران ریاست ۵ ساله دانشگاه در سالن اجتماعات مجموعه آموزشی فلسفی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهستانی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (ص) وخیرمقدم به مسئولین ومیهمانان، خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ توصیف کرد که به بندگان اعطا می شود.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود؛ دکتر فاضل در طی مدت فعالیت زحمات زیادی را متحمل شده اند و تواضع ایشان مثال زدنی بود.

وی افزود: دکترسعید گل فیروزی نیز از چهره های شناخته شده ای هستند که سالها درمسئولیت های مختلف خدمت کرده اند و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت می نماییم.

معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت نیز در این جلسه گفت؛ یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تولید دانش و مرجعیت علمی می باشد که امیدوارم این رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

دکتر یونس پناهی افزود؛ اولویت دانشگاه علوم پزشکی گلستان می بایست حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم باشد، یعنی دانشگاه می بایست بر اساس نیاز جامعه تولید علم کند و به سوی دانشگاه پاسخگو حرکت نماید، زیرا در دانشگاههای نسل سوم بین علم و صنعت فاصله ای وجود ندارد.

وی همچنین بر راه اندازی مرکز تحقیقات بیولوژیک، بیماریهای غیر واگیر ولاعلاج همچنین گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را دراستان با توجه به نیاز منطقه مورد تاکید قرار داد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری گلستان نیز با تاکید بر اینکه همه اعمال و رفتارمان می بایست در جهت رضای خدا باشد گفت؛ وحدت و همدلی بین اعضای هیات علمی وکارکنان از ضروریات لازم برای پیشبرد امورات و اهداف در حوزه سلامت است، زیرا هرجا وحدت است رحمت هم وجود دارد.

سید علی مهاجر با اشاره به این که “ما می توانیم” افزود؛ این جلسه، جلسه انتقال قدرت نیست بلکه انتقال تکلیف الهی خدمت است وهمه ما باید برای ارتقاء سلامت استان تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز تلاشها واقدامات انجام شده توسط دکتر فاضل را شایسته تقدیرخواند وگفت؛ باید همه ما به دکتر گل فیروزی برای رسیدن به اهداف بالاتر درحوزه سلامت استان کمک کنیم.

مهندس سنگدوینی درادامه تاکید کرد؛ هر ۷ نماینده استان آمادگی کمک به نظام سلامت برای پیشبرد امورات را دارند و درکنار حوزه سلامت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز ضمن تشکر از دکتر فاضل و مجموعه همکاران دانشگاه به خصوص در دو سال مبارزه با ویروس کرونا گفت؛ زحماتی که همکاران ما در حوزه سلامت در دوران کرونا کشیده اند با هیچ پرداختی قابل پاسخگویی نیست وجا دارد تقدیر ویژه داشته باشم.

دکتر گل فیروزی به کمکهای سپاه و بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود؛ این نهاد مردمی بخصوص در مدیریت کووید ۱۹ و تزریق دوز سوم واکسیناسیون کمکهای بسیار شایانی به حوزه سلامت داشتند.

وی گفت؛ افزایش واکسیناسیون وتزریق دوز سوم، نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی وتقویت کمیته علمی ومدیریت هوشمند کرونا از اهداف ما درمدیریت بیماری کرونا است.

وی ادامه داد؛ احیای فرهنگ نماز، انجام فعالیتهای جهادی وتبین فرهنگ ایثار وشهادت، افزایش کیفی خدمات فرهنگی از برنامه های ما درحوزه فرهنگ خواهد بود.
وی تصریح کرد؛ عدالت در سلامت در ابعاد منابع انسانی وتجهیزات، حفظ شان وکرامت مردم ، کارکنان واعضای هیات علمی همچنین مدیریت مالی و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه وبهره مندی از ظرفیت خیرین سلامت در دستور کاردانشگاه قرار خواهد گرفت.

دکتر گل فیروزی گفت؛ درصددیم دانشگاه نسل سوم را کلید بزنیم و پژوهش ها بر اساس نیازها وهدایت منابع به سمت پروژه های مشترک با شرکتهای دانش بنیان باشد.
وی همچنین به مقوله گردشگری در سلامت تاکید کرد و گفت؛ با توجه به جاذبه هایی که در این منطقه وجود دارد می بایست به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشیم .

وی توسعه واحدهای آموزشی در شرق ومرکزاستان، فعال کردن مرکز ناباروری نهال با توجه به سیاستهای ابلاغی جمعیتی مقام معظم رهبری ، تکمیل پروژه های در حال ساخت، ترمیم آنژیوگرافی گرگان وگنبد، راه اندازی آنژیوگرافی کردکوی، گسترش خدمات بیماران سرطانی را از مهمترین برنامه های در دست اقدام خود عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد؛ با فعالیت جهادی تلاش گران حوزه سلامت خدماتی در خور و شایسته مردم استان گلستان ارایه نماییم.

دکترعبدالرضا فاضل رییس سابق دانشگاه نیز در این مراسم ارایه گزارشی از عملکر ۵ ساله دانشگاه در حوزه سلامت داشت و گفت؛ با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بحران های بزرگی از جمله سیل وکرونا را مدیریت کردیم، خوشبختانه حوزه سلامت از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد.

وی افزود؛ خوشبختانه در طی این ۵ سال زیرساختهای فضاهای آموزشی دو برابر شده است وشاخص نیروی انسانی متخصص نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد؛ در بحث تامین تجهیزات بیمارستانها کار جهادی و بزرگی انجام شده است که جا دارد از همه همکارانم در این بخش تشکر ویژه نمایم.

وی تامین دستگاه پیشرفته توموتراپی، خرید ۳ دستگاه تصویربرداری (MRI) چندین دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی را از جمله تجهیزاتی عنوان کرد که با وجود تحریمهای ظالمانه وارد استان شده است .

دکتر فاضل افزود؛ در زمان شروع بیماری کرونا به لحاظ اکسیژن بسیار مشکل داشتیم،ولی با امکاناتی که وارد استان شده است در شرایط بسیار خوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: در بحث بودجه ای نیز خوشبختانه با همکاری عزیزان در معاونت توسعه در وضعیت خوبی قرار داریم.
لازم به ذکر است که گزارش رییس سابق دانشگاه در قالب کلیپ و پاور پوینت اطلاع رسانی گردیده است.

در پایان مراسم حکم دکتر گل فیروزی ضمن قرائت توسط معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به ایشان اعطا شد .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ

دیدگاه