مدیر ستاد اقامه نماز گلستان پیش از خطبه های نمازجمعه : برای اولین بار پیش اجلاسیه نماز در کلیه استانها در سراسر کشور برگزار گردید

 

مدیر ستاد اقامه نماز گلستان پیش از خطبه های نمازجمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

البرز گلستان/: محمدی مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان پیش از خطبه های نماز جمعه در گرگان مرکز استان با حضور حضرت آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه وامام جمعه محبوب گرگان به ایراد سخنرانی برای نمازگزاران پرداخت.

محمدی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج بیان داشت: آیات و روایات زیادی در اهمیت نماز- آداب- اسرار- احکام- فلسفه و راز و رمز نماز آمده است که این نشان از جایگاه و اهمیت بالای نماز و ترویج و توسعه فرهنگ نورانی این فریضه ی الهی می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز گفت: فعالیت های ستاد اقامه نماز براساس نص صریح قرآن کریم و برگرفته از آیات و روایات و توصیه های ائمه اطهار می باشد همچنان که قرآن کریم اولین نشانه حکومت صالحان را اقامه نماز می داند و جای هیچ ابهامی نیست که برنامه ریزی برای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی وظیفه حکومت اسلامی است و تمام امکانان و توانمندی های خودش را در این راه بسیج کرده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سه مقطع در هر سال پیام و رهنمود برای مسلمانان دارند، یکی در ابتدای سال جدید، دیگری در کنگره بزرگ حج و پیام سوم در اجلاس های سراسری نماز که تاکنون بیست و سه اجلاس نماز در کشور برگزار شده و بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز نیز با عنوان نماز و سنجش دستاوردها در ششم بهمن ماه در قزوین برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار گفت: سیاست ها، اهداف و برنامه ریزی های ستاد اقامه نماز برگرفته از پیام های مقام معظم رهبری تحت عنوان پیام معنویت به اجلاس های سراسری نماز می باشد.

وی بیان داشت: در سال جاری برای اولین بار پیش اجلاسیه نماز در کلیه استانها در سراسر کشور برگزار گردید که اولین اجلاس استانی نماز در گلستان با همکاری و همراهی استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه دراستان و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی استان در ۲۳ دیماه با عنوان نماز و سنجش دستاوردها با حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، حضرت آیت ا.. نورمفیدی نماینده ولی فقیه، استاندار برگزار گردید.لازم به ذکر است که این اجلاس با استقبال بی نظیر معاونین استاندار، ائمه محترم جمعه و جماعات، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان، حوزه و دانشگاه و سایر یاوران نماز همراه بود.

مشاور استاندار ضمن بیان برخی از فعالیت های فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز اظهار داشت: فعالیت های بسیار زیادی در راستای اقامه نماز انجام شده است و این مهم نتیجه همکاری اعضای شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها، نماینده ولی فقیه، استاندار، معاونین و فرماندار

نوشته شده توسط مسلم افتخاری در شنبه, ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۴۲ ب.ظ

دیدگاه