مهندس “ابراهیم مبارک قدم”مدیرکل جدیدراه و شهرسازی گلستان:تصمیم گیری های مبتنی بر اصول فنی و اجرائی ارزشمند خواهد بود

البرز گلستان/به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس ابراهیم مبارک قدم” عصر چهارشنبه در مراسم معارفه خود در سالن همایش های محیط زیست گلستان، افزود: زمین، بستر هر گونه فعالیت و ساخت و ساز و راه، عامل گسترش حمل و نقل و ارتباط بین کانون های فعالیت است و این استان به لحاظ شبکه ارتباطی و حمل و نقل و شرایط زیست محیطی حاکم بر اراضی آن، از ویژگی های خاص برخوردار است.
مبارک قدم با سپاسگزاری از خداوند منان برای فراهم سازی فرصت خدمتگزاری دیگر در نظام و اعتماد مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به وی، اظهارامیدواری کرد که بتواند در عرصه خطیر خدمت، رضایت پروردگار عالم و مقام عظمای ولایت و استاندار معزز گلستان را فراهم کند.
وی همچنین با تقدیر از مسوولان کشوری و استانی دیگر و تلاش های مهندس رستمی مدیرکل پیشین، گفت: همجواری گلستان با استان های مازندران، خراسان شمالی، سمنان و کشور ترکمنستان؛ شرایط ترافیکی ویژه ای را با ۹ میلیون سفر برون شهری و با ماهیت اقتصادی، زیارتی، تفریحی و گردشگری بوجود آورده و به همین منظور، تکمیل کریدورهای ارتباطی شمال و جنوب و شرق و غرب، از اهداف اداره کل در حوزه ساخت و توسعه خواهد بود.
وی ادامه داد: علاوه بر تقویت شریان های فعلی، آغاز عملیات آزادراه نوکنده گلستان تا آشخانه خراسان شمالی، تقویت محور اینچه برون – گنبد – آزادشهر، مطالعه و آغاز عملیات اجرایی بندر گمیشان، پیگیری اتصال راه آهن گرگان به پایانه مرزی اینچه برون و در تداوم آن، اتصال خط آهن گرگان به شاهرود برای سهولت ترانزیت کالا و مسافر و اتصال به شبکه ارتباطی آسیای میانه، ضروری خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: بررسی واریانت های جایگزین جهت تعدیل نقاط حادثه خیز و جلوگیری از خسارت ناشی از طغیان رودخانه ها و تخریب بدنه راه ها در اولویت اقدامات خواهد بود.
مبارک قدم اضافه کرد: حفظ و نگهداری پنج هزار کیلومتر راه بویژه راه های احداثی در مناطق کوهستانی استان، نیازمند نوسازی ناوگان و اورهال کردن ماشین آلات راهداری و توسعه و تجهیز راهدارخانه ها می باشد.
این مقام مسوول در گلستان گفت: اتمام طرح های جامع و تفصیلی شهری متناسب با ویژگی شهرهای استان از جمله قرارگیری اراضی کشاورزی، جنگلی و ویژگی های زمین ساختی در پیرامون شهرها و عبور حدود ۹۰ درصد ترافیک برون شهری از محدوده های مسکونی و وجود بیش از دو هزارهکتار بافت ناکارآمد در سطح شهرها؛ می طلبد که آمایش شهر و منطقه پیرامون آن در کمیسیون ها و کارگروه ها به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
مبارک قدم، ارتقای بافت تاریخی شهر گرگان را به عنوان یکی از ضروریات برنامه های کاری خود ذکر کرد و توضیح داد: باید به ارتقای کیفیت و بهسازی و نوسازی این بافت ها با رویکرد شهروند مداری و دخیل کردن مردم و بخش خصوصی و تعاونی ها و حمایت بانک ها، دولت و شهرداری ها توجه کرد.
وی از تلاش در جهت اتمام و تعیین تکلیف باقیمانده پروژه های مسکن مهر و تکمیل زیرساخت ها و ایجاد خدمات روبنایی این بخش به عنوان موضوعی نام برد که بجد پیگیری خواهد شد و اضافه کرد: تهیه طرح جامع مسکن استان جهت برنامه ریزی نیاز مسکن در دهک های مختلف جامعه و جهت دار کردن سیاست های تامین مسکن در شهرهای استان از برنامه های دیگری است که در یک افق زمانی مشخص، دنبال خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: تکمیل پروژه های بیمارستانی، استاندارد سازی و ارتقای کیفیت ساخت و سازها و تاسیسات عمومی در حوزه سازمان مجری نیز، از اهم اقداماتی است که در بخش فنی و اجرایی به انجام خواهد رسید.
مبارک قدم، راه اندازی سامانه بانک اراضی ملی و دولتی شهرها و حریم آنها جهت برنامه ریزی و استقرار کاربری های متناسب با پتانسیل بالقوه استان و تشکیل یگان حفاظت برای جلوگیری از دخل وتصرف اراضی ملی را، از موضوعات دیگری دانست که در قالب اقدامات کوتاه مدت مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: عملکرد نظام مهندسی و نقش آن در نظام ساخت و ساز شهری، نیازمند ارتباط و نظارت مستمر خواهد بود و در حوزه نیروی انسانی نیز، معتقدم که بالاترین سرمایه هر مجموعه، افراد توانمند و شایسته آن هستند که باید کرامت انسانی و معیشتی آنان حتی الامکان تامین شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد که در تصمیم گیری ها، قائل به علم و برنامه هستم و تصمیم گیری های مبتنی بر اصول فنی و اجرائی، برایم ارزشمند خواهد بود.
وی در پایان از پیمانکاران و مهندسین مشاورین به عنوان بازوان فنی و اجرایی اداره کل یاد کرد و گفت: به میزانی که با توان و صداقت خود در جهت تحقق اهداف سازمان و پیشبرد پروژه ها تلاش کنند به همان میزان نیز، مورد عنایت راه و شهرسازی قرار خواهند گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

دیدگاه