دکتریحیی خاکی” فرماندار شهرستان گرگان :اولویت بندی در برخورد با آسیبهای اجتماعی شهرستان بسیار حائز اهمیت است

البرز گلستان/ دکتریحیی خاکی” فرماندار شهرستان گرگان در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان گفت: برنامه های فرهنگی ادارات شهرستان باید مبتنی بر نقشه مهندسی فرهنگی کشور تهیه شود .

وی با اشاره به اصول و ارزشهای مورد اشاره در نقشه مهندسی فرهنگی کشور این سند را بعنوان تعیین کننده راهبرد و افق سیاستهای کلان فرهنگی کشور خواند و بر تهیه برش شهرستانی این نقشه و در واقع مدل آمایشی آن توسط ادارات فرهنگی عضو و ارائه آن به دبیرخانه کارگروه در فاصله زمانی تا جلسه آتی کارگروه تاکید کرد .

خاکی ضمن تشکر از اقدامات فرهنگی ادارات شهرستان از مدیران حاضر در جلسه خواست تا اقدامات اداره متبوع خود در حوزه آسیبهای اجتماعی و بهبود شاخص های فرهنگی را در چارچوب و قالب نقشه مهندسی فرهنگی کشور تنظیم نمایند.

وی گفت: در سند تهیه شده باید تعقل ،اخلاق ، ایمان ، علم و عمل بعنوان ارزش مورد تاکید قرار گیرد .

فرماندار گرگان افزود : در برخورد با آسیبهای اجتماعی شهرستان اولویت بندی آنها بسیار حائز اهمیت است و در مرحله بعدی نوع مبارزه با هر آسیب نیز مشخص و در قالب برنامه عملیاتی به مرحله اجرا در آید .

دکتر خاکی همچنین یاد آور شد : در جلسات کارگروه ارزیابی اقدامات و عملکرد ادارات در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بر اساس مقایسه های آماری با رجوع به اعداد و ارقام مقایسه ای و در برخی موارد ارتقای کیفی سنجیده میشود، لذا انتظار بر اینست تا گزارش عملکرد ارائه شده اولا مستند به آمار و ارقام بوده و ثانیا توسط سایر اعضا به چالش کشیده شود تا از این طریق خروجی بهتری از جلسات حاصل گردد .

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۵ ب.ظ

دیدگاه