نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار با جوانان ترکمن صحرا:وقتی چند صدا به مسئولان برسد آن ها موظف می شوند این مساله را اولویت خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر این که جوانان باید خود را برای فتح قله های پیشرفت در کشور آماده کنند، گفت: احیاء گردشگری و توجه ویژه به آن می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی، پیش از ظهر پنجشنبه( ۲۴ دی ماه)، در نشست صمیمی با جوانان و نخبگان ترکمن صحرا که در شهرستان آق قلا برگزار شد، ابتدا از حضور پرشور جوانان ترکمن با نمادها و آئین های نستی ابراز خوشحالی کرد و گفت: باید سنت ها و فرهنگ بومی خود را حفظ کنید و نگذارید دشمن از طریق مسائل فرهنگی به دل جامعه ما نفوذ کند.

وی با بیان این که دشمن می خواهد ما را از فرهنگ اصیل خود جدا کند، بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا فرهنگی ملی و اسلامی خود را حفظ کرده تا دشمن نتواند ضربه ای وارد کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین از حضور پرشور بانوان در کنار برادران ابراز خرسندی کرد و گفت: در تاریخ اسلام زن نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری ایفا کرده و در زمان رسول خدا (ص) و پس از او نیز زنان بسیار دانشمند، عالم و توانمند حضور داشته اند.

وی به مقایسه چهره زن در اسلام و فرهنگ غرب پرداخت و گفت: هر چه اسلام جایگاهی زیبا برای زن به تصویر کشیده است، غرب در نقطه مقابل دنبال استفاده ابزاری از زن است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که هیچ زن آگاهی حاضر نیست بین نگاه اسلام و غرب درباره زن، نگاه غرب را انتخاب کند، ادامه داد: اسلام از روز اول میدان را برای فعالیت زن ها در عرصه های مختلف همچون علم، دانش، معرفت و کمالات علمی و اخلاقی باز کرد.

زنان حتی در نبردهای صدر اسلام حضور داشتند

امام جمعه گرگان از حضور زنان حتی در نبردهای صدر اسلام خبرداد و بیان کرد: خانم ها هرجا نیاز به فداکاری و جهاد و تلاش بوده حضور داشته اند.

وی نگاه غرب به زن را توهین آمیز عنوان کرد و گفت: بانوان باید هدف خود را پیشرفت جامعه اسلامی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به حضور جوانان در اطراف پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: جوان در نزد متفکران جهان اسلام جایگاه والایی دارد.

وی اضافه کرد: اگر فردی در سن جوانی راه عبودیت خدا را پیش بگیرد خدا به قدری او را دوست می دارد که محبوب ترین بنده نزد خدا می شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که در آخرالزمان هم اکثر سپاه امام زمان (عج) را جوانان تشکیل می دهند، گفت: به جوانان توصیه می کنم ایرانی را در آینده خود برنامه ریزی کنند که تمام قله های پیشرفت را فتح کرده باشد.

وی با تاکید بر این که جوانان باید خود را برای آینده کشور از امروز آماده کنند، اظهار کرد: امروز جوانان در گیر فضای مجازی شده اند، البته این محیط هم نکات خوب دارد و هم نکات منفی اما باید مراقب باشند که درگیر فضای منفی آن نشده و وقت خود را برای مدیریت آینده کشور هزینه کنند.

جوانان توانایی های علمی و عملی خود را ارتقا دهند

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، به جوانان توصیه کرد خود را در زمینه های علمی و تجربه کاری تقویت کنند.

وی با بیان این که جوانان باید با علم مدیریت هم آشنا باشند، گفت: کشوری مانند ژاپن نفت و گاز ندارد  ولی مدیریت خود را درست کرد و امروز از  پیشرفته ترین کشورها شناخته می شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین به وضعیت اشتغال جوانان استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه جوانان ما با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و امیدوارم این مشکل به زودی بر طرف شود.

توسعه گردشگری مطالبه همه جوانان از دولت شود

امام جمعه گرگان به ظرفیت های فراوان استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: دیوار گرگان، آشوراده و شهر جرجان از جاذبه های تاریخی مهم استان هستند که در دنیا بی نظیرند و در صورت احیا می تواند اقتصاد استان را متحول کنند.

وی از جوانان حاضر در جلسه خواست تا توسعه مراکز گردشگری را به عنوان مطالبه ای مهم به مسئولان منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: وقتی چند صدا به مسئولان برسد آن ها موظف می شوند این مساله را اولویت خود قرار دهند.

در این نشست تعدادی از جوانان شهرستان ترکمن سوالاتی را درباره توسعه استان گلستان از آیت الله نورمفیدی پرسیدند.

ذبیده سوقی، از بانوان فعال اجتماعی و عضو شورای شهر شهرستان ترکمن، به توانایی های فراوان بانوان اشاره کرد و گفت: زنان ما ثابت کرده اند در حوزه های مدیریتی بسیار توانمند هستند و نمونه آن فرماندار فقید شهرستان ترکمن خانم نازقلییچی است. وی خواستار تلاش نماینده ولی فقیه در استان گلستان برای به کارگیری بیشتر بانوان در پست های مدیریتی شد.

آیت الله نورمفیدی هم در پاسخ به وی اظهار کرد: راه برای ورود زنان به عرصه های مدیریتی باز است و تا کنون هم مدیران موفقی داشته ایم لذا نیاز است بانوان تلاش بیشتر کرده و توانایی خود را بیش از پیش نشان دهند و بنده هم حتما در این رابطه به مدیران توصیه می کنم.

صفورا قرنجیک، هم در این نشست از آیت الله نورمفیدی درباره این که چرا با وجود بیش از ۹۴ هزار سهام دار، خبری از پیگیری برای احداث پالایشگاه نیست؟

امام جمعه گرگان هم در این رابطه از پیگیری مسئولان استانی و کشوری در مورد پتروشیمی خبرداد و بیان کرد: متاسفانه این واحد مشکلات فراوانی دارد و مسئولان به دنبال راهکاری منطقی برای احداث آن هستند.

آیت الله نورمفیدی در پاسخ به جوان دیگری که از محرومیت شهرستان گمیشان علی رغم وجود همه توانمندی ها گله کرد بود، گفت: این شهرستان استعدادهای خوبی دارد که یکی از آن ها پرورش میگو است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی یکی از دولتمردان از من خواست تا به اهالی شهرستان گمیشان توصیه کنم که ماهیگیری را غیر قانونی نکنند، من در جواب گفتم وقتی این منطقه محروم است و اشتغالی وجود ندارد چطور می توان جلوی این کار را گرفت.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری خواستار توجه ویژه مسئولان به این منطقه شد و گفت: باید هم مسئولان و هم مردم کمک کنند تا واحدهای تولیدی در بخش های متخلف در این منطقه فعال شود.

وی با تاکید بر این که هیچ راهی جز تولید برای حل مشکل بیکاری نیست، گفت: بخش های گردشگری هم از ظرفیت هایی است که می تواند به توسعه استان کمک کند.

در این نشست تعدادی از نوجوانان شهرستان که در بخش بازی های بومی محلی موفق به کسب رتبه های برتر کشور شده بودند، رقص خنجر اجرا کردند که مورد توجه آیت الله نورمفیدی نیز قرار گرفت.

در پایان این نشست با حضور آیت الله نورمفیدی، آخوند نوری زاد و آخوند رهبر از جوانان و نخبگان برتر شهرستان ترکمن که در بخش های مختلف رتبه های ملی و بین المللی کسب کرده بودند تجلیل شد.

از نکات قابل توجه این نشست استقبال گسترده برادران وخواهران اهل سنت از این برنامه بود تا جایی که هنگام خروج نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، جمعیت دقایقی ایشان را دوره کردند و با وی عکس یادگاری می گرفتند.

یکی از جوانان نیز خطاب به آیت الله نورمفیدی، وی را منادی وحدت مسلمانان در گلستان خواند از ایشان خواست محرومیت گلستان را به گوش مسئولان کشوری برسانند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه