برگزاری نمایشگاه کتاب برای اولین بار در شهرستان کردکوی (گلستان) با تخفیف ۵٠% درصدی

البرز گلستان / سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی،  با حضور اعضاء شورا در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار گردید .

رسولی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی در ابتدای جلسه بیان داشت:  محوریت جلسه با موضوع کتاب و کتابخوانی می باشد .

وی همچنین در خصوص دستور جلسه دوم یعنی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه این نمایشگاه برای اولین بار با چنین شرایطی ( تخفیف ۵٠% و به مدت یکماه ) در شهرستان برگزار می گردد از اعضای جلسه خواستند که در برگزاری این نمایشگاه و اطلاع رسانی به جامعه هدف خود و  حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند .

رسولی همچنین در خصوص دستور جلسه سوم که تشکیل ۴ کارگروه تخصصی بوده است توضیحاتی ارائه دادند و قرار شد جلسه جداگانه ای با مسئول کارگروه ها جهت ارائه ابلاغ و توضیحات تکمیل تر داشته باشند .

سپس سلیمی رئیس اداره کتابخانه در باره ( بررسی و پیشنهادات در خصوص تشویق شهروندان به مطالعه )  داشت: تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی که درگیر آن هستیم ناشی از عدم آگاهی و مطالعه می باشد .

وی سپس ادامه داد: باید زیرساختهای لازم برای کتابخانه ها ایجاد گردد تا زمینه تشویق و ترغیب برای مطلاعه ایجاد گردد . سلیمی افزود میزان فضای موجود به ازای هر ١٠٠ نفر ٨ متر می باشد در صورتی که این فضا برای شهرستان زیر یک متر می باشد . و به ازای هر نفر ۴ جلد کتاب باید موجود باشد که در این شهرستان کمتر از یک جلد کتاب می باشد . همچنین در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی و طولانی شدن مراحل ساخت به دلیل نبود بودجه اشاره نمودند .

سپس احمدی معاون فرماندار شهرستان  با اشاره به برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از مصوبات مهم این جلسه که در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و فراهم نمودن زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و همچنین فراهم سازی زمینه های آشنایی مردم به قانون انتخابات مقرر گردید یک دوره مسابقات کتابخوانی تحت عنوان کتاب، قانون و انتخابات در سطح شهرستان برگزار گردد و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا گردد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب ۱۴دی ساعت ۱۰صبح با حضور مسئولین در شهرستان کردکوی مکی باشد.

شهرستان کردکوی در استان گلستان می باشد که دارای جاذبه های دیدنی می باشد.

1451557772_dsc01578

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۵ ب.ظ

دیدگاه