انتقاد آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان از رد لایحه تاسیس منطقه آزاد اینچه برون

امام‏ جمعه گرگان با انتقاد از رد لایحه تاسیس مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی، از هیئت رئیسه مجلس خواست، بررسی این لایحه را دوباره در دستورکار قرار دهند.

البرز گلستان/به نقل از روابط‏‏ عمومی ستاد نمازجمعه گرگان، آیت ‏‏الله  نورمفیدی نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان در خطبه‏ های‏ نماز جمعه این شهر افزود: تاسیس منطقه آزاد در اینچه برون در سفر رئیس‏ جمهور به استان گلستان تصویب شد و انتظار می‏رفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک شرایط استان گلستان، این لایحه را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه تاسیس منطقه آزاد، منافع زیادی برای استان و سرمایه‏ گذاران دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه ‏گذاران برای سرمایه‏ گذاری در منطقه آزاد، از یکسری تسهیلات برخوردار می‏شوند که از این نظر، جاذبه بسیار خوبی برای آنها دارد و از سوی دیگر، فرصت‏های شغلی بسیار زیادی برای نیروی کار استان فراهم می‏شود.

نماینده ولی‏ فقیه در استان گلستان ادامه داد: در سفری که به قم داشتم دراین ‏باره با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت و از او درخواست کردم که از این لایحه حمایت کند تا در نهایت، منطقه آزاد در اینچه برون، تاسیس شود، با وجود قولی که داده بود، اما این لایحه در مجلس، رای نیاورد.

آیت ‏الله نورمفیدی با بیان اینکه استان گلستان جزو هشت استان کمتر توسعه یافته است، توضیح داد: این استان از نظر صنعت، جزو استان‏های رده آخر است و جایگاهی در کشور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اقتصاد گلستان برپایه کشاورزی استوار است، اما کشاورزی برای کشاورزان پرهزینه و کم‏درآمد شده و کشاورزان تمایلی به ادامه کشاورزی ندارند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق اطلاعاتی که به من دادند، ۳۵ تا ۴۰ درصد اراضی تحت کشت سویا، به علف تبدیل شدند و علاوه بر این، بسیاری از کشاورزان، هنوز پول سویای خود را دریافت نکردند.

آیت ‏الله نورمفیدی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشاورزان، از شرکت برق خواست، شرایط کشاورزان را درک کرده و با پرداخت اقساطی بدهی کشاورزان، موافقت کند.

وی بار دیگر تاکید کرد: به منظور کمک به توسعه استان گلستان، از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست می‏کنم که بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد را دوبار در دستورکار قرار دهند.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حفاری نفت وگاز در استان گلستان که از ۱۰ روز گذشته آغاز شده است و با بیان اینکه این کار نقش مهمی در توسعه استان دارد و موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال خواهد شد، از مردم خواست برای موفقیت دولت در این زمینه دعا کنند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در جریان عیادت از مقام معظم رهبری، با بیژن زنگنه، وزیر نفت، راجع به این موضوع صحبت کرده بودم و وی هم قول داد که در این مورد، جدی عمل کند که خوشبختانه، به قول خود عمل کرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت بیست و پنجم دسامبر، سالروز ولادت حضرت عیسی (ع)، گفت: حضرت عیسی (ع) برای ما مسلمانان یکی از پنج پیامبر اولولعزم است.

آیت‏ الله نورمفیدی با ابرازامیدواری نسبت به اینکه مسیحیان، پیروان خوبی برای حضرت عیسی (ع) باشند، تاکید کرد: آن حضرت به طور قطع با ظلم و استکبار مخالف بود.

وی در پایان، خود و دیگران را به تقوای الهی دعوت کرد

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه