حسین پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از توانمند کردن ۶ هزار و ۳۰۰ مددجو برای اشتغال در سال گذشته خبرداد

البرز گلستان/امان الله حسین پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان  اظهار داشت: طرحی با عنوان استعدادبخشی از سن ۷ تا ۷۰ سالگی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گلستان در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح و بررسی صورت گرفته متوجه شدیم که ۵۵ درصد از مددجویان کمیته امداد توان کار کردن دارند البته افراد به ۲ بخش دارای مهارت و فاقد مهارت تقسیم‌بندی می‎شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ مددجو را برای اشتغال توانمند کردیم و تا پایان سال در حوزه اشتغال جشن خودکفایی برای این افراد برگزار خواهیم کرد.

استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و دانشگاه‎ها برای ایجاد اشتغال پایدار

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان یادآور شد: با انعقاد تفاهم‎نامه‎ای از ظرفیت پارک‎علم و فناوری و دانشگاه‎ها برای حمایت از ایجاد اشتغال دانش بنیان استفاده شده است.

حسین‎پور تصریح کرد:امسال حرکت خوبی در راستای اشتغال مددجویان ایجاد شده و درصدد آن هستیم ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت کنیم و با احتساب ۸ میلیارد تومان اعتباری که از محل صندوق به این امر اختصاص داده شده ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به مددجویان گلستانی پرداخت می‎شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به این تسهیلات تا پایان سال ۲ هزار و ۸۰۰ اشتغال ایجاد شود و مفتخریم که تا کنون توانسته‎ایم در استان گلستان برای مددجویان یک هزار و ۵۰۰ اشتغال را محقق کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان بیان داشت: ورودی و خروجی مددجویان کمیته امداد گلستان را پالایش کردیم و افرادی که نیازمند نبودند و یا به توانمندی رسیده بودند را شناسایی کردیم و از سیستم خارج کردیم.

حسین‎پور با اشاره به تعداد خانوارهای زیرپوشش در استان گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار خانوار تحت پوشش در استان گلستان وجود دارد.

وی به طرح اولویت‎بندی مددجویان برای کمک اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به صورت کشوری طرح شناسایی فرد مددجو مطرح شد و این طرح دو هدف دارد یکی اینکه مددجویان در سیستم بر اساس فرم‎های پر شده طبقه بندی و اولویت بندی شود و دوم اینکه این سامانه نشان می‎دهد مددجویان در هر منطقه چه کاره هستند و به چه کمکی نیاز دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با بیان اینکه در استان گلستان از مناطق محروم در هفته آینده این طرح آغاز خواهد شد، یادآور شد: امسال پراخت مستمری‎ها به صورت منظم‎تر صورت گرفته و ۲۵ هر ماه مستمری‎ها به مددجویان پرداخت شده است.

حسین‎پور به خدمات بیمه‎ای در حوزه درمان اشاره کرد و تاکید کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در کمیته امداد داریم که برخی از افراد تحت پوشش نیز به سن بازنشستگی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت مردمی به موضوع مراکز نیکوکری به صورت جدی وارد شدیم تا در حوزه مشارکت‎های مردمی از برنامه‎های مواضعی و متفرقه جلوگیری کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با بیان اینکه در بخش جمع‎آوری صدقات تغییر ویژه‎ای را شاهد خواهیم بود، گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات انجام دهیم و مشارکت‎های مردمی افزایش دهیم.

وجود ۱۵۰ هزار نفر مددجو در استان گلستان

حسین‎پوراز وجود ۱۵۰ هزار نفر  مدد جو در استان گلستان خبر داد و ادامه داد:  شاخص فقر در استان گلستان به درآمد ناخالص و میزان درآمد بر می‎گردد و از این نظر استان گلستان وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه درصد مددجویان کمیته امداد در استان گلستان بالا هستند، افزود: ۵۰ درصد اشتغال مشاغل خانگی در استان گلستان مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) بود و در بحث اشتغال پایدار مددجویان مشکل چندانی نداریم

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۹ ب.ظ

دیدگاه