جهانبخش: در کنار آرژانتین، شانس خوبی برای صعود داریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش، مهاجم ایرانی تیم فوتبال اِن‌ای‌سی نایمخن هلند که تجربه بازی در لیگ حرفه‌ای این کشور موسوم به اردویژه را دارد امیدوار است تا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با بازی برای تیم ملی ایران خوش بدرخشد.

جهانبخش که در سن ۱۵ سالگی شهر قزوین، زادگاهش را به مقصد تهران، پایتخت ایران برای ادامه فوتبالش ترک کرد گفت: وقتی قصد ترک قزوین را داشتم مادرم خیلی ناراحت بود و می‌گفت که چه کسی مراقبت خواهد بود؟ چه کسی برایت غذا خواهد پخت؟ مادرم از من خواست که اگر می‌شود چند سال دیگر صبر کنم و بعد بروم.

وی که کارش را با تیم فوتبال داماش دنبال کرد، اظهار داشت: سال اول به شدت دلتنگ خانواده‌ام بودم و خیلی برایم سخت گذشت ولی رفته‌رفته به شرایط عادت کردم. در باشگاه داماش شرایطم بهتر شد چون نه‌تنها در باشگاه بلکه در خارج از باشگاه هم به خوبی راهنمایی‌ام می‌کردند و همین خیلی به من کمک کرد.

جهانبخش به شدت مورد حمایت پدرش که کارمند کارخانه موتورسازی است، بود. او گفت: پدرم با دیدن علاقه شدید من به فوتبال گفت اگر هدفی در سر داری دنبالش برو، من هم پشتت هستم. اگر به چیزی هم نیاز داشتی حتی اگر نصفه شب بود به من بگو. همین جملات به من روحیه داد و از پدرم آموختم که چگونه یک مرد باشم.

سه ماه پیش خانواده علیرضا جهانبخش به هلند سفر کردند تا بازی پسر خود را برای تیم نایمخن ببینند. هافبک کناری تیم ملی کشورمان در این باره گفت: خانواده‌ام از اینکه هواداران با شعار “علی علی علی” اسم من را در ورزشگاه صدا می‌زدند لذت می‌بردند. با وجود اینکه پدرم پیش از این بازی من را در ایران دیده بود اما با این وجود از تماشای بازی من در لیگ هلند خیلی خوشحال بود. البته مادرم هرگز پیش از این تجربه تماشای بازی من را از نزدیک نداشت چون در ایران بانوان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند. مادرم به من افتخار می‌کرد چون متوجه شد که پسرش در راه درستی گام برداشته است.

مهاجم ۲۱ ساله نایمخن تصریح کرد: هنوز در ابتدای راه فوتبال حرفه‌ای‌ام هستم و می‌توانم بهتر از این هم بشوم. تا زمانی‌که به افتخاراتی دست نیابم نمی‌توانم به خودم افتخار کنم و هنوز خیلی زود است که از خودم راضی باشم.

جهانبخش در پایان با تمجید از سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت: ما مربی خیلی خوبی در تیم ملی داریم. کارلوس کی‌روش خیلی باهوش و باتجربه‌ است. به نظرم شانس خوبی داریم تا به همراه آرژانتین مدعی از گروه F صعود کنیم. البته بوسنی و نیجریه هم به اندازه ما شانس صعود از این گروه را دارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۲ ب.ظ

دیدگاه