مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در گلستان:سیاست ما در آینده تبدیل بچه ها به بزرگانی مؤمن و انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر

البرز گلستان / جلسه شورای اداری استانداری گلستان امروز با حضور استاندار و معاونین وی و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مدیران اجرائی استان در سالن شماره استانداری برگزار گردید.

علیرضا حاجیان‌زاده،مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این جلسه اظهار داشت: ۹۲۵ مرکز فرهنگی هنری زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند که از این تعداد یکصد و ۱۰ مرکز سیار است.

وی افزود: مراکز سیار تجهیز شده و در مناطق محروم و مرزی کشور کار کتابخوانی را انجام می دهند که با استقبال نیز مواجه شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: در کانون پرورش فکری ۴۲ فعالیت دیگر به جز کتابخوانی و در ارتباط با کتابخوانی نیز انجام می شود که قصه‌گویی، تئاتر، فیلم‌سازی، نقاشی و خوشنویسی از جمله آنها است.

حاجیان‌زاده به دیگر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره هایی مانند کتاب کودک، جشنواره رضوی، سوگواره‌های حسینی و مطبوعات کودک از دیگر فعالیت‌های ما است.

به گفته وی، چاپ و انتشار ۲ هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ اول، ۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب چاپ دوم، انتشار ۳ میلیون نسخه کتاب در سال، تهیه ۴۱۰ فیلم سینمایی، کوتاه، انیمیشن، تولید ۱۴۰ عنوان سرود، تولید ۴۸ بازی رایانه ای، تولید ۲۱۴ مورد اسباب بازی، تولید ۲۹ عنوان کتاب الکترونیک و تولید ۱۱۵ عنوان کتاب گویا و بریل برای نابینایان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است.

حاجیان‌زاده تأکید کرد: بچه‌ها از ۳۶۵ روز سال ۱۸۰ روز را به مدرسه می‌روند و ۱۸۰ روز تعطیلات است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی گفت:کانون پرورش فکری به‌ صورت عمیق، جذاب، تأثیر گذار و در حد بضاعت خود برنامه‌ریزی کرده است و بچه‌ها نیز داوطلبانه حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم این ویژگی را از دست ندهیم و حتی اعضا نیز اجباری برای حضور در برنامه‌ها ندارند.

حاجیان زاده اظهار کرد: اعتماد مردم ویژگی دیگری است که در کنار پوشش اوقات فراغت و داوطلبانه بودن برنامه‌ها می‌توان به عنوان شاخص به آن اشاره کرد، خانواده‌ها محصولات کانون را با اعتماد خریداری می‌کنند.

وی افزود: مربیان توانمند و آموزش‌ دیده از دیگر نقاط قوت کانون است، تجمیع ظرفیت‌های هنری در کانون شکل‌گرفته است و بسیاری از شعرا و نویسندگان با کانون همکاری می‌کنند.

حاجیان‌زاده رویکرد دینی و مذهبی را از دیگر شاخصه‌های کانون دانست و گفت: سیاست ما این است که بچه‌ها در آینده تبدیل به بزرگانی در عرصه فرهنگ و هنر شوند که مؤمن و انقلابی شوند

به گفته وی، کانون زبان ایران نیز وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که ۷ زبان مختلف شامل انگلیسی، عربی، فارسی، روسی، اسپانیایی، فرانسه و آلمانی در آن تدریس می‌شود، هم‌اکنون ۲هزار و ۶۰۰ مدرس در ۲۲۰ مرکز کانون زبان تدریس می‌کنند و در هر ترم ۳۰۰ هزار زبان‌آموز در کشور در کانون زبان حضور پیدا می‌کنند.

حاجیان‌زاده به مطالبات مقام معظم رهبری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: توسعه تولیدات  کانون در بخش‌های مختلف، توسعه دایره مخاطبان به ۱۳ میلیون دانش‌آموز، توسعه دایره هنرمندان و معرفی کانون به مردم از مطالبات مقام معظم رهبری است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

دیدگاه