ربیعی معاون استاندار گلستان در نشست مشاوران جوان: مشاوران جوان به عنوان سرمایه انسانی می توانند عامل توسعه باشند

البرز گلستان/مهندس محمود ربیعی ظهر یک شنبه در جلسه نشست مشاوران جوان ادارات کل، سازمان ها و دانشگاه های استان گلستان که با میزبانی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری ناهار خوران گرگان برگزار شد، اظهارکرد: کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته دولت هایی دارند که بیشتر به دنبال واگذاری و برون سپاری فعالیت های خود هستند و خود بیشتر به دنبال نظارت و هدایت فعالیت ها هستند ولی در کشورهای جهان سوم و کشورهایی که دوران گذار را طی می کنند، برای دولت ها واگذار کردن کارها به مردم خیلی سخت است.

وی افزود: این موضوع ممکن است دلایلی چون اعتماد نداشتن به مردم، بی تجربه دانستن مردم و یا ترس از از دست دادن شغل و کار خود باشد که برون سپاری را در این کشورها با مشکل مواجه می کند.

مهندس ربیعی با بیان این که جوانان با شاخص هایی که دارند نگاهشان بیشتر به آینده است، گفت: دولت ها با سن بیشتر نگاه شان به جوانان و واگذار کردن کار به آنان کمی محتاط تر هستند ولی جوانان با روحیه خوش بینی به آینده و شهامت و شجاعتی که دارند می توانند در سازمان و نهادی که فعالیت می کنند با ایده و فکر تازه باعث توسعه سازمان خود شوند.

معاون  توسعه منابع انسانی استاندارگلستان با بیان این که مشاوران جوان به عنوان سرمایه انسانی می توانند عامل توسعه باشند، گفت: منابع انسانی هستند که می توانند با تحرک و ایده های خلاقانه موجب توسعه شوند و ارزش افزوده ایجاد کنند و اگر بتوانیم روی آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی کار کنیم می توانیم به توسعه یافتگی برسیم.

ربیعی در ادامه با اشاره به این که دولت یازدهم دولت عقلانیت است، گفت: این دولت تلاش می کند تا بتواند واقع گرا باشد و تصمیم سازی ها را در جامعه مبتنی بر واقعیات انجام دهد.

وی همچنین نقش جوانان و مشاوران جوان را در ایجاد تغییر و تحول در سیستم های سنتی اداری بسیار موثر دانست و گفت: اگر شما جوانان نتوانید باعث ایجاد تغییر و تحول در سازمان خود شوید کسی دیگر نمی تواند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۴ ب.ظ

دیدگاه