آیت الله نورمفیدی دردیدار با جمعی از سیستانی های استان گلستان: در مجلس به دنبال افرادی بروید که توانایی لازم را برای پیشرفت کشور داشته باشند

آیت الله سید کاظم نورمفیدی:اقتصاد مقاومتی یعنی از نفت خودمان را رها کنیم و به تولید متکی باشیم.

البرز گلستان /به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در دیدار با جمعی از سیستانی های استان گلستان، به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی، کشور ما همواره درگیر مشکلات بود و فرصت نکرد به توسعه زیرساخت اقتصادی خود بپردازد.

وی با بیان این که دشمنان، مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کردند، به جنگ و تحریم علیه ایران اشاره کرد و آن ها را عاملی برای توجه کمتر به اقتصاد دانست.

وی در همین رابطه توضیح داد: وقتی جنگ بود همه به فکر تلاش برای پیروزی در جنگ تحمیلی بودیم و تلاش می کردیم تا از آن مرحله درست بیرون بیایم، زیرا کار آسانی نبود و همه دنیا مقابل ما ایستادند و از صدام حمایت کردند تا نتوانیم پیروز شویم.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، اضافه کرد: بعد از جنگ تلاش کردیم خودمان را مجدد احیا کنیم اما با خرابی های جنگ رو به رو شدیم و این خرابی ها مانند دره ای بود که هرچه می ریختیم پر نمی شد.

وی ادامه داد: بعد از آن هم تحریم ها آغاز شد و نگذاشت ما بتوانیم به توسعه اقتصاد و تولید خود برسیم.

آیت الله نورمفیدی با گلایه از این که وضعیت فعلی کشاورزی، صنعت و تولید ما آن چیزی که باید باشد نیست، گفت: البته مسائل منطقه ای هم در فعالیت های کشور ما تاثیر گذاشته و نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

باید با حمایت توان داخلی کشور را توسعه دهیم

وی با تاکید بر این که با تمام وجود باید به تولید توجه کنیم، اظهار کرد: در بخش های مختلف مانند کشاورزی، صنعت و یا حتی گردشگری باید نگاه عمیق و حساب شده و با برنامه داشته باشیم و بتوانیم با حمایت از نیروهای داخلی توان کشور را تقویت کنیم.

امام جمعه گرگان به واردات بی رویه برخی محصولات غیر ضروری از کشور چین در سال های گذشته اشاره کرد و با طرح این سوال که آیا واردات ما با تولید داخل سنجیده می شود؟ گفت: زمانی که تولید کشاورز وارد بازار می شود ناگهان از کشورهای دیگر وارد می کنیم؛ با پول ما کارگر چینی مشغول کار است ولی کارگر خودمان دنبال کار می گردد.

وی با بیان این که مسئله اقتصاد و تولید مهم است، به منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی از نفت خودمان را رها کنیم و به تولید متکی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: دولتی ها می گویند دولتی را تحویل گرفته اند که بدهکار است و با جیب خالی باید کشور را مدیریت کرد.

آیت الله نورمفیدی که معتقد است همه چیز را نمی شود گردن دولت انداخت، به نقش مردم در توسعه کشور هم اشاره کرد و گفت: خود مردم هم باید مراقب باشند، به طور مثال ما در مصرف آب مشکل داریم و نمی توان آب هم تولید کرد. نعمت الهی هم کم شده و در چنین شرایطی خود مردم باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشاورزی هم کشاورز جان زمین را می گیرد تا خودش زنده بماند و ۹۰ درصد آب ما مصرف کشاورزی می شود که البته بخش عمده آن هم هدر می رود.

وی در پایان با بیان این که برای توسعه کشور باید مجلس قوی داشته باشیم، گفت: به فکر مجلس باشید و به دنبال افرادی بروید که توانایی لازم را برای پیشرفت کشور داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

دیدگاه