هشدارمدیرکل راه و شهرسازی گلستان به رانندگان بهنگام سفر در محورهای کوهستانی:حتما تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند

البرز گلستان/مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: با توجه به ریزش نزولات جوی از شب و روز گذشته در استان، هیچ مشکلی در سطح راه های استان بوجود نیامده و تمام راه ها باز است اما به دلیل برودت هوا و لغزندگی سطح راه ها، تردد در آنها با احتیاط جریان دارد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “علی بخش رستمی” در گفت و گویی خبری گفت: در حال حاضر محورهای کوهستانی درازنو در کردکوی و خوش ییلاق در آزادشهر با برف همراه است و محور چهارباغ در گرگان، کولاک دارد و در محور جنگل گلستان نیز، باران و برف توامان در حال بارش هستند.
رستمی افزود: راهداران و عوامل راهداری استان در شب و روز گذشته با استقرار در سطح جاده های استان، به دفعات متعدد، عملیات برفروبی و نمک پاشی را برای ایمن سازی جاده ها انجام داده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: تردد در محورها و مناطق کوهستانی استان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست و با توجه به بارش باران و برف و لغزنده بودن سطح جاده ها، از تردد خودروهای فاقد زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر استان گلستان جلوگیری می شود.
وی افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی برکاهش دما و تداوم بارش برف و باران طی چند روز آینده در این استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شوند.
به گفته وی، سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ و پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ مرکز مدیریت راه های استان گلستان در صورت تماس رانندگان، وضعیت و شرایط راه ها را در طول شبانه روز به صورت آن لاین به اطلاع آنان می رساند.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: اکیپ های راهداری در حال حاضر نیز در راهدارخانه ها و راه های استان مستقر و در حال انجام عملیات راهداری زمستانه در نوبت های مختلف هستند.
رستمی از رانندگان خواست که از سفرهای غیر ضروری در این شرایط جوی پرهیز کنند و باتوجه به این شرایط، و مه آلو بودن برخی از محورها، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به نکات ایمنی توجه داشته باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام سفر بویژه در محورهای کوهستانی، حتما تجهیزات ایمنی و وسایل گرمازا به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.
استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه ، راه اصلی و فرعی و جاده روستایی

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱ ق.ظ

دیدگاه