مهندس طهماسبی معاون امورباغبانی وزیرجهادکشاورزی درکلاله:باید به دنبال ایجادزنجیره تولید و عرضه باشیم

به گزارش گروه خبر البرز گلستان  دومین همایش ملی هم اندیشی توسعه باغات در اراضی شیبدار با حضور مهندس طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ، دکتر رجبی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران شهرستان های مینودشت و گالیکش ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیرعامل آب منطقه ای استان ،بخشداران، مدیران ، اعضای هیات علمی ،دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ، کارشناسان ، ائمه جمعه و جماعات و تولید کنندگان و باغداران شرق استان در محل سالن اجتماعات ارشاد اسلامی کلاله تشکیل شد .

مهندس طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت : در سال ۸۰ و ۸۱ و پس از وقوع سیلاب با حضور در گلستان و بازدید از مناطق سیل زده در همان سال طرح احداث باغات مثمر را در اراضی شیبدار مطرح کردیم تا ظرف ۸ سال اجرایی شود .

وی در ادامه افزود : این طرح با حمایت فرمانداران و بخشداران در استان آغاز شد و الگویی شد برای سایر استان های کشور .

معاون وزیر جهاد کشاورزی سپس با اشاره به نبود صنایع تبدیلی اظهار داشت : اگر کسی تقاضای احداث کارخانجات تبدیلی را داشته باشد می تواند با مراجعه به جهاد کشاورزی از مزایای این طرح بهره مند شود تا ارزش افزوده این طرح نیز در استان پیاده سازی شود .

ایشان در ادامه افزود : باید به دنبال ایجاد زنجیره تولید و عرضه باشیم و با ایجاد تشکل های مردمی محصولات را به بازارهای کشور عرضه کنیم .

در پایان این مراسم ضمن برگزاری نمایشگاه آثار تولیدات باغی و گلخانه ای از جمله کنسرو و روغن زیتون و قارچ خوراکی از فعالین عرصه توسعه باغات در اراضی شیبدار استان تقدیر و تجلیل بعمل آمد .

1447845738_img_3400

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹ ب.ظ

دیدگاه