مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان خطاب به شهرداران استان :شهر فروشی معضلی برای نسل های آینده

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان  مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار در جلسه مشترک با شهردار و تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان خطاب به اعضای شوراهای شهر استان گلستان، گفت: برای رونق ساخت و ساز که یکی از منابع درآمدی شهرداری ها محسوب می شود برنامه ریزی و تلاش های هدفمند صورت گیرد و کمک شود رکود حاکم بر صنعت ساخت و ساز خارج شود؛ برای حرکت کردن صنعت ساختمان تعرفه های حاکم بر آن باید کاهش پیدا کند و اهرم های تشویقی برای آن وضع شود.

 

وی افزود: نگاه استان در رابطه با کمیسیون های ماده صد و همچنین ماده پنج هم در همین راستا تدوین شده است. اگر می بینید که سخت گیری هایی در رابطه با کمیسیون ماده صد صورت می گیرد علتش این است که مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز شویم.

مروتی توصیه کرد: عوارضات ساخت و ساز شهرداری تا آن جا که جا دارد کمتر شود تا مردم تمایل به دریافت پروانه ی ساخت و ساز شوند.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان این مطلب که کل بودجه عمرانی استانداری گلستان در سال جاری برای ۲۹ شهرداری و دستگاه های اداری یک هزار و ۲۹۰میلیارد ریال است، یادآور شد: شهرداری ها نباید برای اداره شهر به سمت و سوی شهر فروشی بروند؛ این خود ایجاد معضلی برای نسل های آینده خواهد بود.

وی تاکید کرد: شهرداری باید به سمت درآمدهای پایدار برود. شهر فروشی، کمیسیون ماده صد، ماده پنج و فروش اموال روش های اداره ی شهرداری نیست

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه