مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری گلستان خبرداد:موزه میراث روستایی استان گلستان به عنوان دومین موزه روستایی درکشور

در راستای نظارت واجرایی شدن ایجاد موزه میراث روستایی دراستان گلستان، قرارداد فی مابین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی ـ دانشگاه تهران منعقد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان  این قرارداد با حضورحسین پیش قدم، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان و محمود طالقانی، نماینده پژوهشکده تحقیقات کاربردی فرهنگ ایرانی و ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان به امضاء رسید.

ابراهیم کریمی در این راستا گفت: نظر به اینکه موزه میراث روستایی استان گلستان به عنوان دومین موزه روستایی در کشور درزمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار درپارک جنگلی قرق با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورکلنگ زنی شد، عملیات اجرایی این موزه آغازشده و نسبت به عقد قرارداد اجرایی شدن آن اقدام گردیده است.

وی در ادامه گفت: این قرارداد با موضوع برگزاری کارگاه آموزشی، مطالعه و طراحی کالبدی و جانمایی ها و نظارت بر راه اندازی و ایجاد موزه میراث روستایی گلستان بین طرفین به امضا رسید.

کریمی هدف از ایجاد این موزه را آشنایی مردم با هویت و گذشته نزدیک آنان و داشته های پدران، مادران و نسل قبل از آنان بیان کرد وافزود: از نظر اقتصادی، این موزه ها باعث افزایش اقامت گردشگران، ایجاد درآمد و اشتغال و رفع مشکل ماندگاری اقشار متوسط در سفرها می شود.

وی اذعان داشت: در موزه روستایی نگاه کالبدی به سازه های روستایی وجود ندارد ،بلکه در آنها میراث غیرملموس شامل فعالیت های فرهنگی، بازی های بومی و محلی و آیین ها مطالعه، بازسازی و در مناسبت های مختلف اجرا می شود.

کریمی خاطر نشان کرد: مصوبات هیات دولت در بخش موزه های روستایی براساس نیازسنجی انجام شده و در سفرهای استانی دولت گذشته تصویب و گیلان، گلستان، مازندران، سمنان و فارس از جمله استان هایی هستند که ایجاد این موزه برای آنها مصوب شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه