استاندارگلستان خواستارتبلیغ جهانی ظرفیت راه آهن استان درراستای رونق صادراتی شد

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان در استانداری با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرائی گلستان برگزار گردید.

صادقلو استاندار گلستان در این جلسه  با اشاره به اتصال خط ریلی این استان به آسیای میانه در سال قبل (همزمان با سفر آذرماه رئیس جمهور به گلستان)، خواستار تبلیغ جهانی ظرفیت ریلی این استان در راستای رونق صادراتی شد.
به گفته وی لازم است راه آهن استان برای تبلیغ آن با همکاری سایر دستگاه های مرتبط از طریق روش های مختلف، اقدام موثر انجام دهد.
استاندار گلستان اظهارداشت: کریدور ریلی ایجاد شده در این استان با آسیای میانه امیدی است برای رونق اقتصادی گلستان و باید برای رفع مسائل و مشکلات آن و معرفی جهانی آن حساسیت های بیش از گذشته شود.
در آذر سال ۹۳ اتصال خط ریلی ایران از طریق استان گلستان به آسیای میانه در مرز خشکی اینچه برون با حضور دکتر روحانی و روسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان به طور رسمی انجام شد.
استاندار گلستان همچنین تهیه گزارش دقیق از نیازهای وارداتی از ترکمنستان، آسیب های موجود سر راه تجار استان برای صادرات کالا به این کشور، معرفی ظرفیت های گلستان در قالب فیلم و کتابچه با هدف توزیع میان سفرا و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تهیه گزارشی از آخرین وضعیت تفاهمنامه هاو پروتکل های امضا شده برای رونق صادراتی استان و مشارکت مسئولان دستگاه های استان به عنوان مشاور در معرفی طرح های اساسی و تحول زا در استان را خواستار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ

دیدگاه