رئیس کل دادگستری گلستان ازکسب رتبه یک کشور ی در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) خبرداد

گلستان رتبه یک کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( cms ) در کشور
البرز گلستان/دادگستری گلستان در تازه ترین گزارش معاونت آمار و فناوری قوه قضاییه بار دیگر رتبه نخست کشور در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms) را از آن خود کرد .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در سیستم مدیریت پرونده های قضایی (cms)، فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن آن ، الکترونیکی انجام می شود.
هادی هاشمیان با بیان این که این جایگاه مربوط به عملکرد آبان ۹۵ دادگستری استان است گفت : پیشتر نیز گلستان چند ماه پی در پی ، رتبه ی نخست کشور را کسب کرده بود.
رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد : کسب این جایگاه، با تلاش و همت همه ی کارکنان قضایی و اداری استان محقق شده است .
هاشمیان افزود : تسریع پاسخ دهی به مردم و فراهم شدن بستر پیگیری اینترنتی پرونده ها برای طرفین دعوا از مهم ترین مزایای فراگیر شدن استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی(cms) ، است .
به گفته ی وی ، دسترسی راحت تر به سوابق پرونده ها، کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار به منظور استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه قضاییه ، از دیگر مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها (cms) است.
هاشمیان با بیان این که ارتقای جایگاه سیستمی استان، راه را برای تحقق عدالت قضایی هم ، هموارتر می کند گفت: این سیستم با فراهم کردن امکان نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده ها ،از بلا تکلیف ماندن پرونده در محاکم جلوگیری می کند.
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۹ ب.ظ

دیدگاه