مهندس عباسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:استان نیازمند حمایت مالی از اعتبارات ملی برای توسعه واشتغال

به گزارش سرویس خبر پایگاه خبری البرز گلستان مهندس امرالله عباسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ظهر امروز در جلسه هم‎اندیشی دانشگاه کارآفرین و کسب و کار دانشجویی در گرگان اظهار کرد: جمعیت استان گلستان یک میلیون و ۸۷۰ نفر است که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر شاغل هستند و ۳۴۲ هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار دارند.

وی جمعیت بیکار در استان را ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر مرد و ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر زن هستند.

نرخ بیکاری در گلستان بسیار بالا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به مقایسه نرخ بیکاری در استان و کشور گفت: در سال ۱۳۹۰ نرخ بیکاری در کشور  هشت درصد و در استان گلستان ۸٫۷ درصد بود و در سال ۱۳۹۱ نرخ بیکاری در کشور ۱۱٫۹ درصد و در استان گلستان ۸٫۹ درصد برآورد شد، در سال ۱۳۹۲ نرخ بیکاری در کشور ۱۰٫۵ و در استان گلستان ۵٫۸ ارزیابی شد.

عباسی با اشاره به اینکه برای واقعی بودن نرخ بیکاری استان گلستان راستی آزمایی صورت گرفت، افزود: در سال گذشته نرخ بیکاری در استان گلستان ۴٫۲۱ و متوسط نرخ بیکاری در کشور ۸٫۵ اعلام شد.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری در استان بسیار بالا است به طوری که در شش ماهه سال جاری نرخ بیکاری در استان گلستان ۱۲٫۷ درصد برآورد شده است.

۴۶ هزار و ۷۰۰ کارگاه زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه استان با محرومیت‎های خاصی مواجه است، ابراز داشت: کشاورزی بودن استان گلستان سبب شده تا توسعه لازم اتفاق نیفتد.

عباسی با اشاره به اینکه گلستان نیازمند حمایت مالی از اعتبارات ملی است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ الی ۲۴ سال ۱۷ درصد بود که نشان می‎دهد برای توسعه اشتغال فارغ‎التحصیلان دانشگاه‎ها باید کارهای جدی‎تری صورت بگیرد.

وی گفت: کارگاه‎های زیرپوشش پوشش تامین اجتماعی ۴۶ هزار و ۷۰۰ کارگاه است و تعداد کارگران زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی ۲۴۰ هزار نفر است.

سهم اشتغال گلستان در بخش کشاورزی ۳۰٫۵ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی ۳۰٫۵ درصد است، گفت: سهم اشتغال استان گلستان در بخش خدمات ۳۸٫۲ درصد برآورد شده است.

عباسی بیان داشت: با اجرای طرح کارورزی بستر اشتغال کارجویان و دانش‎آموختگان دانشگاهی فراهم شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

دیدگاه