برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی به مناسبت هفته وحدت و دفاع مقدس

کدخبر:۷۸۸۲۱

البرزگلستان:نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی با حصور حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان ترک فرماندار شهرستان و حقیقی دبیر شورا محمد کیا بخشدار وحبیبی رئیس دانشگاه آزاد شهرستان کردکوی  و قدرت دائمی نماینده اداره کل ارشاد اسلامی استان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام دلبری در این نشست گفت:دو مناسبت مهم هفته وحدت و میلاد پیامبر و هفته دفاع مقدس داریم  و ۵راهکار قرآن اعلام کرد: اول صبر ودوم عدم تبعیت از گناهکاران و سوم به یاد خدا باشیم و چهارم سجده و پنجم و تسبیح و منزه بودن خدا می باشد که خداوند به پیامبر می گوید مربی گیری خود را با این ۵ مورد آغاز کنید.

وی افزود: بحث وحدت بسیار مهم است و فقط بین شیعیان و سنی نیست و وحدت بین مردم هستند و الان در مساجد و مردم وحدتی وجود ندارد و حدت بین مسئولین با مسئولین و مردم با مسئولین وجود ندارد

دلبری گفت:در قالب هنر بحث دفاع مقدس را ترویج دهیم و باید صیانت کنیم.

وی افزود:باید اهل عمل باشیم و مصوبات اجرایی شود.

در ادامه کریمی رییس  اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت:خداوند دو جا منت می گذارد اولین جا می گوید :پیامبر از جنس مردم است و دیگر به امام زمان باشد و بالاترین نعمت نبوت و امامت است و این ایام هم ولات پیامبر و امام زمان را داریم.

وی افزود: امسال جشنی به مناسبت هفته وحدت در روستای اهل سنت نظر آباد برگزار می شود.

وی افزود:رسانه ها در رشد توسعه شهرستان تاثیر گذارد.

در ادامه رضا حقیقی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ودبیر شورا گفت :این نشست به دو مناسبت هفته وحدت و دفاع مقدس برگزار شد ودفاع مقدس برای ما مهم است

وی گفت ؛مقرر شد شب شعر با محوریت غرب استان به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت برگزارشود.

در ادامه محمد کیا بخشدار مرکزی کردکوی گفت:

در ادامه: رئیس اداره اوقاف شهرستان هفته وقف را اعلام کردکوی گفت : به همین مناسبت هفته تجلیل از یاوران وقف برگزار می شود.

در ادامه قدرت دائمی نماینده شورای فرهنگ عمومی استان گفت:شورای فرهنگ بزرگترین مجلس فرهنگ عمومی است و در این جلسات مدیران دستگاه‌ها با استفاده از ظرفیت ها می توانند برای نسل آینده خدماتی یادگار بگذارند.

وی افزود:فرهنگ عمومی را مردم وضع می کنند ما در شورا فرهنگ عمومی باید عمل کنیم و اگر عفلت کتیم ودر تئوری بمانیم ضررمی کنیم و اگر از فرهنگ عمومی دفاع نکنیم قافیه را باختیم .

وی گفت:باید ابتدا نیاز سنجی کنیم و بدانیم مردم چه می خواهند و در این جلسات نهاد خانواده نباید فراموش شود.

وی افزود: ۱۲سرفصل در استان بعنوان مهمترین آیتم هادر استان معرفی شد.

در ادامه جانشین سپاه کردکوی گفت:وحدت مدیریتی و وحدت محلی را باید در جامعه اجراکنیم  و ۴۹۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس برگزارمی شود و چند برنامه شاخص ازجمله تجلیل از رزمندگان دفاع‌مقدس در منطقه ولاعوز و سرکشی از۷۰ خانواده شهدا و نمایشگاه سلاحهای دوره جنگ در این ایام انجام می شود.

وی افزود: در این ایام برنامه های متنوع برگزار می شود و دستگاه‌های اجرایی بایدهمکاری کنند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶ ب.ظ

دیدگاه