مدیرکل مدیریت بحران گلستان: ۴۵۵ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان گلستان پرداخت می شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان از اختصاص مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت به کشاوزران خسارت دیده از سیل و سرما در این استان خبر داد.

“صادق علی مقدم” بعداز ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت کشاورزان خسارت دیده از سیل و سرمازدگی شهرستان گنبدکاووس، گفت: این تسهیلات توسط هیات وزیران برای استان گلستان تصویب و به بانک ها ابلاغ شده است.

وی بابیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته با کارمزد پایین در اختیار کشاورزان خسارت دیده این استان در بخش دام و طیور، جایگاه دام، کشاورزی و باغداری قرار می گیرد، افزود: از این میزان تسهیلات ۲۵۵ میلیارد ریال برای جبران خسارات سیل و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای جبران سرما زدگی می باشد.

مقدم درخصوص میزان تسهیلات و نحوه بهره مندی کشاورزان خسارت دیده از آن، اضافه کرد: ملاک و میزان پرداخت این تسهیلات باید به تایید کارگروه مربوطه درشهرستان ها و نیز تصویب آن در کارگروه استان رسیده و با اولویت کشاورزان خوش حساب بانکی می باشد.

وی همچنین درخصوص خسارت خشکسالی در استان گلستان، گفت: در شرایط کنونی درحال تهیه بانک اطلاعاتی از میزان خسارات این بخش بمنظور ارسال به هیات دولت هستیم.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه، خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی به بخش کشاورزان این شهرستان را ۳۱۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مجموعا ۶۴۵ نفر دراین دو بخش متحمل خسارت شدند.

‘محمد حمیدی’ افزود: پرونده کشاورزان خسارت دیده این شهرستان تهیه و به تایید کارگروه مربوطه رسیده و جهت تصویب به کارگروه استانی ارسال می شود که پس از تایید نهایی به بانک ها جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

دراین جلسه مدیرعامل شعب بانک کشاورزی گلستان و نیز مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از ۳۲۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه