رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان: دراعزام و پذیرش هیئت‎ها خارجی باید استاندارد در کنار اتاق بازرگانی باشد

به گزارش سرویس صنعت و اقتصاد گروه خبر البرز گلستان رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: اخلاق در تولید، صادرات، در بدنه سازمان استاندارد و ممیزی کردن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رمضان بهرامی در جمع کارکنان استاندارد استان گلستان در شهرستان گرگان اظهار کرد: تنها چیزی که این روزها نادیده گرفته می‎شود اخلاق است که اگر این موضوع رعایت شود احتیاجی به سازمان استاندارد و دستگاه‎های مرتبط با آن نخواهیم داشت باید ایمان به کار و تولید در جامعه نهادینه شود.

 

وی با اشاره به اینکه روز ملی صادرات و استاندارد به یکدیگر گره خورده است، تصریح کرد: بخش خصوصی پایبند به قانون استاندارد است و هر جا در ممیزی استاندارد و در تولید کالاهای استاندارد تخطی شود اخلاق زیرپا رفته و کمتر به تولید و صادرات توجه می‎شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان افزود: حلقه مفقوده اخلاق از مسیر تولید جرقه زده است این روزها تولیدکننده‎ها در دوران خیلی سختی به سر می‎برند نگرانی تولیدکنندگان به سرمایه در گردش نیست بلکه به بحث رونق است.

 

بهرامی بیان داشت: رونق اقتصادی خواسته ما است ولی یکی از مصادیقی که اکثر تولیدکننده‎ها نداشته‎اند کالای استاندارد است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ صنایع لبنی توسط استان گلستان تامین می‎شود، اظهار کرد: استان گلستان توجه اصلی خود را معطوف به استاندارد و تولید کالاهای باکیفیت کرده است.

 

کالای استاندارد داخلی تا مرز ایران دارای اعتبار است/ تولید بدون آموزش باکیفیت نیست

 

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه باید تکلیف خود را با بازارهای جهانی و استانداردهای جهانی مشخص کنیم، گفت: ما تمام اصول را رعایت می‎کنیم کالاهای ما از استاندارد برخوردار هستند اما این نشان تا لب مرز دارای اعتبار است و خارج از مرز این علامت استاندارد را نمی‎شناسند.

 

بهرامی بیان داشت: استاندارد از صفر تا صد باید انجام شود و نظارت خروجی مناسبی برای تولید داشته باشد استاندارد در استان گلستان با دو الی سه ضعف روبرو است ما با ۲۸ میلیون تومان نمی‎توانیم نظارت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار مهیا نشده است، گفت: باید به موضوع برون‎سپاری بیشتر توجه شود اتاق بازرگانی در حوزه آموزش بدون چشم‌داشت در خدمت استاندارد است.

 

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: تولید بدون آموزش باکیفیت نیست در مسائل اعزام و پذیرش هیئت‎ها باید استاندارد در کنار اتاق بازرگانی باشد و فضای آن طرف مرز را شناسایی کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه