مجازات نمره منفی برای رانندگان متخلف چیست؟رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان پاسخ می دهد

کدخبر:۷۷۱۹۴

مجازات نمره منفی برای رانندگان متخلف چیست؟
البرزگلستان/رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان درباره اینکه در صورت تجمیع نمرات منفی چه مجازاتی برای راننده متخلف در نظر گرفته شده گفت: اگر این نمرات منفی جمع شود و مجموع آن در بار اول به ۳۰ نمره برسد، گواهینامه فرد متخلف به مدت سه ماه ضبط می‌شود، این موضوع از طریق پیامک هم به فرد متخلف اعلام می‌شود و این فرد باید با مراجعه به پلیس، گواهینامه‌اش را تحویل دهد، علاوه بر آن مبلغی را نیز به عنوان جریمه پرداخت کند
سرهنگ شهرکی ادامه داد: پس از سه ماه گواهینامه دوباره به این فرد تحویل داده می‌شود. این‌بار اگر مجموع نمره منفی به ۲۵ نمره برسد، گواهینامه به مدت شش ماه توقیف می‌شود و دوباره همان روند ارسال پیامک و تحویل گواهینامه و جریمه نقدی وجود دارد.
وی اشاره کرد : پس از شش ماه که گواهینامه به فرد متخلف تحویل داده شد، این‌بار شرایط متفاوت‌تر خواهد بود. در واقع اگر راننده‌ای باز هم مرتکب تخلفات حادثه ساز شده و جمع نمرات منفی گواهیناه‌اش به ۲۰ برسد، این‌بار گواهینامه او برای یکسال ضبط می‌شود و پس از یکسال گواهینامه باطل می‌شود. بعد از آن هم باید مراحل عادی دریافت گواهینامه را طی کرده و دوباره برای دریافت آن در کلاس‌های آموزشگاه‌ها شرکت کرده و آزمون دهد.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه