کشیری معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نمایشگاه کتاب استان: کتاب و کتابخوانی می‌تواند در بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد

به گزارش البرز گلستان نصراله کشیری معاون توسعه ومدیریت  اداره کل ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار کرد:بر هیچ کس پوشیده نیست که کتاب و کتابخوانی می‌تواند در بینش، درایت، آگاهی و دانش مردم تأثیرگذار باشد.در این راستا برپایی نمایشگاه کتاب استان این امکان را در اختیار مردم خاصه آنانی که در مناطق دور ست و محروم استان سکنا دارند می‌گذارد تا با آثار نویسندگان حوزه‌های مختلف آشنا و از تازه‌های کتاب مطلع شوند.

معاون توسعه ارشاد اسلامی گلستان گفت :جای هیچ تردید نیست که همۀ مردم ایران قادر نیستند، از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کنند. از این رو برپایی نمایشگاه استانی این امکان را در اختیار اهالی قلم و دوستداران کتاب قرار می‌دهد تا به آثار مورد علاقۀ خود دست یابند.

وی افزود:در عین حال که نمایشگاه کتاب محرک خوبی است تا افرادی را که با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیگانه هستند و یا مدتهاست با کتاب، آن یار مهربان، قهر کرده‌اند، جذب فضای گرم و دوست داشتنی نمایشگاه کند.

معاونت توسعه و مدیریت اداره کل ارشاد اسلامی گلستان در ادامه اظهار کرد:تقویت کتابخانه‌هاو مجتمع‌های فرهنگی،ایجاد تحولات سازنده اجتماعی فرهنگی در مناطق مختلف استان ، عرضۀ مستقیم کتاب با تخفیف قابل توجه، ایجاد جریان‌های مناسب ادبی و فرهنگی، ایجاد فضای جذاب و مفرح فرهنگی و… تمامی می‌تواند از برکات برگزاری نمایشگاه کتاب استانی باشد.

کشیری سپس تصریح کرد:جالب است بدانید که نمایشگاه امسال با همه چالش ها و مضایق مالی و … به همت و تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برپا شد، . خوب است  گفته شود که در خلال بر پایی هدف برگزاری نمایشگاه مذکور تنها عرضۀ کتاب با تخفیف نبوده بلکه برگزاری خلاقانه و جذاب در غالب فعالیتهای جنبی فرهنگی و هنری مطمع نظر بر گزار کنندگان نیز بوده است .

وی افزود:تدوین برنامه‌های مناسب و هدفمند در جهت ظهور نوآوری، خلاقیت  و استعدادهای بالقوۀ جوانان، کشف استعدادهای درخشان برای نویسندگی، تشویق مردم در جهت مطالعه کتاب… از اهداف نزدیکتر مدیران برگزار کننده میباشد.

کشیری در خاتمه خاطرنشانکرد:در عین حال که برپایی نمایشگاه کتاب در دراز مدت می تواند بر میزان خرید کتاب و افزایش سرانه مطالعه موثر باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۸ ب.ظ

دیدگاه