حسینی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خبر داد:تجلیل از پاکبان های استان به مناسبت روز پاکبان

کدخبر:۷۶۱۸۰

تجلیل از پاکبان های استان به مناسبت روز پاکبان /۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای گلستان مشغول فعالیت هستند

البرز گلستان/به مناسبت دوم اردیبهشت ماه «روز پاکبان» به همت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از پاکبانان شهرداری های تابعه استان به دلیل تلاش های شبانه روزی این قشر زحمتکش در پاکیزگی و نظافت شهری با حضور سرپرست و کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ، شهرداران و جمعی از پاکبانان سطح استان تجلیل بعمل آمد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در این جلسه گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای ۳۶ گانه استان مشغول خدمت هستند که نمایندگان آنان در جلسه حضور دارند.

سید محسن حسینی افزود: نظافت معابر شهر، ساماندهی پسماندها در سطح شهر از جمله وظایف پاکبان ها است و لحظه ای هم نمی توان شهرها را بدون پاکبان ها تصور کرد.

وی با بیان اینکه وظایف دیگران نسبت به پاکبانان هم مهم است، اظهار کرد: از جمله وظایف مردم نسبت به پاکبان ها این است که زباله ها را به صورت پراکنده در معابر و جداول نریزند و رانندگان هم هنگام عبور از کنار پاکبانان در حین انجام کار، با احتیاط کامل عبور نمایند.

سید محسن حسینی تصریح کرد: همه ما در یک پازل چند وجهی، اداره کشور را به عهده داریم و همین طور که همه مشاغل توقع احترام دارند ، پاکبان هم انتظار احترام دارد و این توقع به جا است و همه باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: گشت های شبانه نیروی انتظامی برای امنیت پاکبانان بسیار مهم است و انتظار از شهرداری ها این است که بیشتر به مسائل امنیت شغلی ، بیمه و معیشت پاکبانان ، لباس های مناسب پاکبانان و امکانات مورد نیاز برای پاکبانان توجه نمایند. پاکبانان نیازمند آموزش هستند و توقع است شهرداران محترم آموزش را در نظر بگیرند . تشویق های مناسب ، واکسیناسیون به موقع، اعمال مرخصی برای پاکبانان، توجه به موضوع درمان پاکبانان از جمله موضوعاتی است که شهرداری ها باید در خصوص پاکبانان مورد توجه قرار دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در این مراسم از پاکبانان به عنوان چشمان بیدار شهرها نام برد.

احمد سالاری ضمن قدردانی از میزبانی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در برگزاری این مراسم گفت: پاکبانان در بحران ها و شرایط مختلف و فصول گرم و سرد سال به خدمات رسانی شبانه روزی خود ادامه می دهند.

در این مراسم دو نفر از پاکبانان با ذکر خاطرات شیرین خود از خدمت به مردم ، به مشکلات این شغل نیز اشاره کردند و در انتها از نمایندگان پاکبانان استان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر شد.

گفتنی است، بالغ بر ۱۵۰۰ پاکبان در شهرهای ۳۶ گانه استان گلستان مشغول فعالیت هستند که مسئولیت خدمت رسانی در حوزه خدمات شهری به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهری استان را بر عهده دارند.

پایان خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹ ق.ظ

دیدگاه