آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان:اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود

کدخبر:۷۶۴۷۵

امام جمعه گرگان:اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود

البرز گلستان /آیت الله نورمفیدی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود، دولت نباید بنگاه دار باشد و در مسائل اقتصادی وارد شود و باید سلامت و درستی کار را نظارت کند .

 

🔸آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ٣ فروردین) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک سال نو، گفت: ائمه(ع) در روایات مختلف به عید ملی ایرانیان اشاره کرده اند و به نماز خواندن، دعا کردن و روزه گرفتن در روز اول عید نوروز تاکید کرده اند تا صبقه الهی و عبودی هم به آن بدهند.

🔸امام جمعه گرگان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان نیز افزود: در این ماه اول خدا را خوب بشناسیم و در حد ظرفیت خودمان خدا را دوست بداریم و خداوند محبوب ما می شود و بنده او باشیم.

🔸وی ادامه داد: معرفت، محبت و بندگی از مواهب ماه مبارک رمضان است و باید در این ماه تلاش زیادی انجام شود تا خداوند هم از بنده اش خوشش می آید.

🔸آیت الله نورمفیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حول چند مسئله اساسی در روزهای ابتدایی سال، گفت: ایران کشور بسیار خوبی است و امکانات و استعدادها و نیروی انسانی خوبی دارد و باید از این امکانات استفاده خوبی کرد.

🔸وی افزود: در کشور کارهای زیادی در زمینه های مختلف علمی انجام شده و شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف کار می کنند و پیشرفت های مختلفی داشته است.

🔸نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مشکلاتی هم در کشور وجود دارد که مهمترین مشکلات امروز کشور اقتصادی است، گفت: اما دشمن پیشرفت های ما را نمی بینند و  یا تکذیب می کنند و از کنارش رد می شوند و ضعف ها و نقص های ما را بزرگ می کند.

🔸وی با اشاره به اینکه متاسفانه این مسئله در داخل کشور هم وجود دارد تا مردم را مایوس و ناامید کنند، خطاب به برخی از افراد گفت: چرا مردم را نسبت به آینده مایوس می کنید و امید را از مردم می گیرید؟

🔸آیت الله نورمفیدی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: این همان مسئله اساسی تحول اقتصادی است و اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود، دولت نباید بنگاه دار باشد و در مسائل اقتصادی وارد شود و باید سلامت و درستی کار را نظارت کند و  کار اقتصادی کار مردم است.

🔸وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله اتحاد، گفت: سلایق مختلف با هر نگاه و سلیقه علمی، اقتصادی و سیاسی باید در میدان باشند و نباید یکدیگر را حذف کرده و از صحنه خارج کنند.

🔸امام جمعه گرگان در خصوص مسئله غزه هم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل اگر پیروز هم شود ولی همیشه شکست خورده است و کسانی که پشتیبانی می کنند بی آبرو شده اند.

🔸وی ادامه داد: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند انواع شکنجه ها را علیه مردم غزه انجام می دهند، گرسنگی بچه های فلسطینی را نمی بینند و این چه حقوق بشری است.

🔸آیت الله نورمفیدی افزود: اسرائیل شکست خورده است و دلیل و شاهد این مطلب هم افکار عمومی است.

🔸وی در خصوص مسائل استان گلستان هم گفت: در استان هم کار زیاد انجام شده و در حال انجام است ولی مشکلات زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد.

🔸امام جمعه گرگان افزود: مشکلات شرکت پتروشیمی استان برطرف شد ولی هنوز موانع برطرف نشده است و باید راه بیفتد و وارد عمل شوند و ٩٠ هزار سهام دار حس کنند سهام شان فعال شده است.

🔸وی گفت: مسائل آشوراده، خلیج گرگان و منطقه آزاد هم خیلی مهم است و باید به آن توجه شود.

🔸آیت الله نورمفیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف در استان، افزود: بیش از یک هزار و ۵٠٠ طرح نیمه تمام در استان وجود داشت که تا کنون حدود ۴۵٠ طرح عملیاتی شده است و مسئولان باید این اقدامات را برای مردم با زبان مردمی توضیح دهند تا مطلع شوند.

🔸وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان کشوری و استانی دست در دست همدیگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشند و برای رضای خداوند و رضای مردم و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲ ب.ظ

دیدگاه