دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکرگزاری برداشت محصول کلزاازپیش بینی تولید بالغ بر ۴۲ هزار تن دانه ی کلزاخبرداد

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکرگزاری برداشت محصول کلزا:پیش بینی تولید بالغ بر ۴۲ هزار تن دانه  ی کلزا

البرز گلستان/دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم شکر گزاری کلزا که در مزرعه الزهرا شهرستان دلند برگزار شد گفت: پیش بینی می شود از سطح کشت کلزا در سال جاری که ۲۵ هزار و ۷۱۲ هکتار است بالغ بر ۴۲ هزار تن دانه  ی کلزا به دست آید.

وی افزود: این مقدار سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکیدکرد: با مدیریت بقایای گیاهی و کشت گیاهان ریشه عمیق مانند کلزا و پنبه موجب نفوذ پذیری بیشتر آب در اعماق خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای پایداری تولید کنترل خسارات آفات، بیماری ها و علف های هرز و افزایش تولید در گندم جو نیاز به تناوب محصولات کلزا، حبوبات، پنیه و دانه های روغنی داریم.

دکتر مهاجر اظهار داشت: رعایت اصول فنی شامل استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده از ریز دانه کارها، تغذیه گیاهی و کنترل خسارات آفات و بیماریها و علف های هرز می تواند باعث افزایش تولید و در آمد خواهد شد.

ایشان همچنین تاکید کرد: استفاده از کشت نشائی و آبیاری تیپ می تواند موجب کاهش دوره رشد، کاهش مصرف آب و افزایش تولید خواهد شد.

دکتر مختار مهاجر در پایان گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم ۲ هزار و ۷۸۳ تومان است و نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است و در ۲۲ مرکز خرید در سطح استان از تولید کنندگان خریداری می شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۸ ق.ظ

دیدگاه