ناخدا خسروی نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ایران در استان گلستان در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید کوروش جهان تیغ:شهدا رفیق نیمه راه نیستند

کدخبر:۷۶۳۴۴

البرز گلستان/ناخدا خسروی نماینده نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ایران در استان گلستان در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهید کوروش جهان تیغ به مقام شامخ این شهید ارتشی اشاره نمود و ابراز نمود:

شهید معزز کوروش جهان تیغ در

تاریخ ۱۳۶۹/۰۹/۰۵ در حال پاک سازی میادین مین دشمن بر اثر انفجار مین والمرا در اندیمشک راس ساعت ۱۱ صبح به شهادت رسیدند و در سن ۲۰ سالگی بیست ترین نمرات را ضمیمه کارنامه اعمال خود نمود.

خسروی در ادامه گفت:

در تاریخ ۱۳۶۹/۰۸/۲۸ یک هفته قبل از شهادت شهید، فرزند عزیزشان احمد جهان تیغ به دنیا امد و علیرغم اصرار همرزمان خود، ماموریت خطیر تفحص شهدا را ترک ننمود و بعنوان یک ارتشی دلاور، متخصص و ولایت مدار تا آخرین نفس، در کنار همرزمان خود ماموریت را به نحو احسن اجرا نمود و ثابت کرد که ” شهدا رفیق نیمه راه نیستند”.

اینجا بود که یک تراژدی عجیب رقم خورد، یک طرف در استان گلستان ،طفل نورسیده ای بنام احمد و همسری که در سخت ترین لحظات زندگی با چشمان تر چشم انتظار دیدار یار بود و آن طرف در میادین مین، شهدایی که در زیر خاک آرمیده اند و چشم انتظار عملیات تفحص مردان مردی چون شهید جهان تیغ هستند.

آری دست تقدیر الهی، این گونه مین ها را مامور اوج و عروج ملکوتی کوروش عزیز می نماید و نمی گذارد که حتی برای یک لحظه پدر، روی ماه فرزند دلبندش و تنها یادگارش را در این دنیای فانی ببیند ولی نام جاویدان او را بعنوان ” پدری که هرگز فرزندش را ندید” در تار و پود عالم هستی حک نمود.

برای این شهید بزرگوار علو درجات و برای تنها فرزند شهید احمد جهان تیغ شاغل درمرکز بهداشت گرگان آرزوی موفقیت می نماییم.

به قول شاعر گرگ ها خوب بدانند در ایل غریب…. گر پدر رفت تفنگ پدری هست هنوز

گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند….توی گهواره چوبی پسری هست هنوز.

در این مراسم جمعی لز فرماندهان ارتش ، نمایندگی ولی فقیه دربنیاد شهید وامورایثارگران استان و دکتر زارع به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان و محمد آذری مدیر بنیاد نیمروز و گروه رسانه ای البرزگلستان حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۵ ب.ظ

دیدگاه