رییس ستاد انتخابات استان گلستان: رقابت ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر زن برای کسب ۷ کرسی مجلس شورای اسلامی گلستان

کدخبر:۷۶۰۰۰

البرزگلستان سیدعلی مهاجر  معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۰۶ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تایید نهایی شدند که به عنوان نامزد نهایی به رقابت می پردازند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: از این تعداد ۲۷۴ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند و ۲۳۹ نفر شیعه و ۶۷ نفر اهل سنت هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۳ نفر اصولگرا، ۵۳ نفر اصلاح طلب و ۱۶۱ نفر مستقل هستند، ادامه داد: ۲۱۷ نفر از نامزدهای انتخاباتی را قوم فارس، ۷۰ نفر قوم ترکمن، ۱۸ نفر قوم سیستانی و ۲ نفر را قوم بلوچ تشکیل می دهند.

مهاجر با اشاره به مدرک تحصیلی نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: ۶۱ نفر از نامزدها دارای مدرک دکتری، ۲۲۷ نفر فوق لیسانس، ۱۴ نفر لیسانس و چهار نفر حوزوی هستند.

وی اظهارداشت: یک هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رای در این دوره از انتخابات در استان دایر می شود که این تعداد به منظور سهولت دسترسی مردم نسبت به دوره قبل حدود ۹ درصد افزایش شعبه داشته است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه از این تعداد شعب اخذ رای، ۶۷۳ شعبه شهری و ۸۴۱ شعبه روستایی هستند، گفت: یک هزار و ۲۰۸ شعبه ثابت و ۳۰۶ سیار در زمان برگزاری انتخابات فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز افزود: سه نامزد برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان در استان تایید صلاحیت شده اند که از این تعداد ۲ نفر شیعه و یک نفر اهل سنت هستند.

مهاجر، مدت زمان تبلیغات رسمی و علنی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری را ۱۵ روز اعلام کرد و گفت: تبلیغات این نامزدها از روز (چهارشنبه ۲۵ بهمن) آغاز می شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد انتخابات استان گلستان، گفت: این ستاد از زمان آغاز فعالیت تا کنون، ۱۶۱ جلسه را برگزار کرده است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: کمیته های سیاسی، فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی، آموزش، حراست، حقوقی، مالی و پشتیبانی، مشارکت و روستایی از کمیته های این ستاد است.

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۳ ق.ظ

دیدگاه