دکتر طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان: استان دارای۴۶ هیئت فعال ورزشی استانی و ۶۰۰ هیئت فعال ورزشی شهرستانی

به گزارش سرویس ورزشی گروه خبر البرز گلستان دکتربهمن طیبی، صبح امروز در نشست صمیمی استاندار و نماینده ولی‌فقیه با جامعه ورزش گلستان اظهار داشت: ۷۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در استان گلستان معادل ۳٫ ۷ جمعیت این استان است در حالی که میانگین کشوری ۴ درصد است.

وی افزود: در مجموع ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت استان که برابر با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر است ورزش می‌کنند که با میانگین ۲۰ درصدی کشور فاصله زیادی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان ۴۶ هیئت فعال ورزشی استانی و ۶۰۰ هیئت فعال ورزشی شهرستانی دارد.

دکترطیبی با اشاره به سرانه فضای ورزشی استان گلستان گفت: ۲۷۴ مکان ورزشی در استان گلستان وجود دارد که سرانه ورزشی استان را به ۰٫۵۴ متر رسانده که در یکی دو سال گذشته ۰٫۱۵ درصد به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده است.

به گفته وی، اتمام ۱۱۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در سطح استان گلستان نیاز به ۴۰ سال زمان دارد.

طیبی تاکید کرد: ۱۰۲ سمن در استان گلستان فعالیت می‌کنند اما اگر این اعداد و ارقام را در کنار هم قرار دهیم و با وجود افزایش سرانه فضای ورزشی جمعیت سازمان یافته ورزش استان گلستان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: توسعه ورزش و نه ورزشگاه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در توسعه ورزش همگانی نیز همه دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند و در نخستین گام پایش سلامت مدیران کل در دستور کار قرار گرفته است.

دکترطیبی با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت بدنی گفت: در هفته تربیت بدنی ۲۵۰ برنامه مختلف اجرا می‌شود که اجرای ۱۵ جشنواره فرهنگی ورزشی در روستاهای بزرگ از جمله آن است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام ما در بخش ورزش قهرمانی، ساماندهی هیئت‌های ورزشی بود و در مدت ۵ ماه گذشته ۱۲ هیئت ورزشی سامان دهی شد که نیمی از آن‌ها هنوز به پایان دوره ۴ ساله خود نرسیدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: پیگیر حضور تیم‌ها در لیگ‌های کشور هستیم و امسال به نسبت سال ۹۳ تعداد تیم بیشتری در لیگ‌ها حضور دارند.

ذکترطیبی گفت: شیوه نامه استعدادیابی، نگهداری و پرورش را نهایی کرده‌ایم و این طرح به‌زودی اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان در خاتمه تاکید کرد: سالن‌های ورزشی در گذشته تنها وظیفه توسعه ورزش را بر عهده د اشتند اما امروز درآمدزایی را هم بر عهده دارند اما در این بخش ضعیف عمل می‌کنند، اکثر سالن‌ها متقاضی ندارند و در سال ۹۴ تنها ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشتند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه