فرشته ترک فرماندارشهرستان کردکوی دررونمایی ازکتاب زندگینامه شهیدمحمدعلی روحانی فرداولین فرماندارشهرستان کردکوی:مسئولین باید ادامه دهنده راه شهیدان انقلاب باشند

کدخبر “۷۵۷۷۲

البرز گلستان بمناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب  مراسم رونمایی کتاب زندگینامه شهیدشهید روحانی فرد اولین فرماندار شهرستان کردکوی در سالم شهید بهشتی ارشاد اسلامی کردکوی برگزار شد این مراسم با حضوراستاتدار و مدیر کل بنیاد شهید وامورایثارگران استان گلستان، امام جمعه، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان کردکوی ، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور  انجام شد .
فرشته ترک فرماندار کردکوی اظهار داشت: مسئولین با ادامه دادن راه شهیدان انقلاب و اجرای رسالت خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب اسلامی می زنند.
وی همچنین افزود: امروز دشمنان همه ظرفیت خود را به‌کار گرفته‌اند که مردم را از شرکت در انتخابات منصرف کنند اما ما از همه کسانی که مخاطب ما هستند دعوت می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند.

شهید روحانی فرد متولد روستای ایلوار از توابع شهرستان کردکوی در استان گلستان و از شهدای هشت سال دفاع مقدس و معاون اداره نهم وزارت خارجه بود که در اثر سانحه هوایی در هنگام بازدید از مناطق جنگی اهواز (اول اسفند ۱۳۶۴) به همراه گروهی از نمایندگان و مسئولین کشور به فیض شهادت نائل شد.

شهید روحانی فرد کار نویسندگی را از سال ۱۳۴۲ طی همکاری با مجلات نور دانش، ندای حق، نسل جوان و پیام اسلام قم آغاز کرد که حاصل این همکاری چاپ ده ها مقاله در مجلات مختلف بود وکتاب هایی هم با عناوینی چون ما و مسائل روز، کتاب مستضعفین و اسلام در ایلات متحده آمریکا را به نگارش در آورد.

ترک در باره زندگینامه شهیدمحمدعلی روحانی فرد گفت: شهید حجت الاسلام محمدعلی روحانی فرد، فرزند میرزا، درسومین روز از مرداد ماه سال ۱۳۲۵ در روستای ایلوار شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان و درخانواده‌ای کشاورز دیده به جهان گشود.
شهید روحانی فرد پیش از انقلاب فعالیت‌های زیادی داشت. همنشینی با حضرت آیت الله خامنه‌ای و شهید هاشمی نژاد و واعظ طبسی از او جوانی پرشور و شوق ساخت بگونه‌ای که بدون ترس از ساواک و عمال شاه در اجتماعات عظیم ضد رژیم در مسجد گوهر شاد، اطلاعیه‌های حضرت امام را پخش می‌نمود.آیین بزرگداشت شهدای دوران انقلاب گلستان برگزار می‌شود/ رونمایی از کتاب شهیدشهید روحانی فرد نفر اول از سمت چپ

شهید حجت الاسلام روحانی فرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش زیاد و خستگی ناپذیری برای حفظ و حراست از انقلاب و همکاری‌های مستمری با بزرگان انقلاب از جمله شهیدان قدوسی، بهشتی و باهنر و آیت الله امامی کاشانی و آیت الله خامنه‌ای درتشکیل حزب جمهوری اسلامی در گرگان داشت.
وی در خرداد ۱۳۵۹ به سمت بازپرس و سپس دادیار دادسرای انقلاب اسلامی گرگان و در مهر همین سال ازسوی آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور آن زمان بعنوان نخستین فرماندار کردکوی و نخستین فرماندار طلبه کشور منصوب شددر اول اسفند ۱۳۶۴ هنگامی که همراه تعدادی از مسوولان نظام برای بازدید از منطقه عملیاتی اهواز با هواپیما عازم این منطقه بود مورد تهاجم جنگنده‌های عراقی قرار گرفته و به اتفاق همراهان جملگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در یادداشتی برای خانواده این شهید مرقوم فرمودند: ‘شهید عزیز آقای شیخ محمد علی روحانی فرد روحانی مبارزی که زندگی و مرگش در راه خدا و خدمت به انقلاب بود

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۵ ق.ظ

دیدگاه