طالع زاری مدیر کل بنیاد شهید وامورایثارگران استان گلستان  درحاشیه رونمایی از کتاب زندگینامه شهید محمدعلی روحانی فرد؛اولین سی دی چند رسانه ای وسایت اینترنتی به نام شهید روحانی فرد توسط بنیادتهیه و اسناد شهید در اختیار پژوهشگران قرار گرفت

‍کد خبر:۷۵۷۵۲

البرز گلستان/رونمایی از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک.(شهید محمد علی روحانی فرد) با حضور دکتر زنگانه  استاندار گلستان  ، طالع زاری مدیر کل بنیاد شهید وامورایثارگران استان گلستان   فرمانداران غرب گلستان  فرشته ترک فرماندار ودلبری امام جمعه کردکوی و خانواده شهید در سالن شهید بهشتی ارشاد اسلامی کردکوی برگزار شد .

طالع زاری مدیرکل بنیادشهید وامورایثارگران استان گلستان در حاشیه این همایش گفت : بتیاد استان به عنوان اولین دستگاه نصب تابلو تمثال ایشان در کردکوی

نصب تابلو و یادمان شهید در اول روستا وساخت آلمان شهید و قبر ایشان در روستا وطراحی زیرساخت ودسترسی به قبر ازاقدامات مهم بنیاد در گرامیداشت یاد این شهید بود.

وی افزود:اولین مولتی مدیا یا سی دی چند رسانه ای شهید وسایت اینترنتی به نام شهید توسط بنیاد شهید تهیه و اسناد شهید در اختیار پژوهشگران و خانواده وی قرار داده شده است.

این کتاب توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی  که حاوی حدود ۴۰۰ صفحه از مستندات و گزارشات ساواک بر علیه شهید محمد علی روحانی فرد می‌باشد.
شهید روحانی فرد از شاخص ترین مبارزان سیاسی قبل از انقلاب است که سالیان زیادی در زندان های رژیم ستمشاهی به صورت  انفرادی مبحوس بود .
ایشان قبل از انقلاب به جهت مطالعه و  آشنایی بیشتر با سیر تفکرات حاکم بر جنبش های آزادی بخش جهان  فراگیری زبان انگلیسی را با جدیت  دنبال میکرد .
وی با شهیدان بهشتی و باهنر  در تهران و هاشمی نژاد در مشهد و همچنین مقام معظم رهبری ارتباط و هم اندیشی بسیار نزدیکی داشت .
شهید روحانی فرد در یکم اسفند سال ۱۳۶۴ به همراه شهیدان محلاتی و یارانش در اسمان عراق توسط اثابت راکت جنگنده عراقی به شهادت رسید .

رهبر انقلاب در بزرگ داشت این شهید والا مقام فرموده بود : حاج شیخ محمد علی روحانی فرد شهید عزیز و مبارزی که زندگی و مرگش در راه خدا و خدمت به انقلاب بود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲:۲۰ ق.ظ

دیدگاه