مهندس حمید سلامتی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گروه خبری فجر گلستان؛در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۲۰ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان خواهیم بود

کدخبر: ۷۵۶۳۶

البرز گلستان/ مهندس حمید سلامتی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گروه خبری فجر گلستان گفت؛طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمال استان تهیه شده و بنا داریم در یک برنامه ۱۰ ساله نوار سبزی را از گمیشان تا مراوه‌تپه با هدف توجه به دامداری، کاهش روان آب ها و کاهش اثرات ریزگردها تهیه شده و برای اجرای آن اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است ودر دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۲۰ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و جمعیت برخوردار ۱۰ هزار خانواری هستیم.

وی افزود:۶ میلیون و هشتصد هزار نهال ۱.۵ میلیون نهال جنگلی برای عرصه های بیابانی و مرتعی است که تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نهال کاشتند شده و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نهال دیگر نیز تولید شده است و۴ نهالستان دولتی با ۱۹ گونه و ۶۰ نهالستان خصوصی در سطح استان به ما در تهیه این نهال ها کمک می کنند

مهندس سلامتی گفت :توجه به حفظ منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد چرا که ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند

وی اظهار کرد: ۱۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های گلستان مستعد بیابانی شدن و مستعد ریزگرد است و با اجرای طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمالی استان می‌توانیم مانع از آن شویم.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: در سفر رئیس جمهور این طرح مطرح شده و‌امید داریم با دریافت ردیف اعتباری بتوانیم در یک دوره ۱۰ سال میزان مخاطرات محیط زیستی و ریزگرد را کاهش دهیم.
سلامتی بیان کرد: این طرح به صورت ویژه تدوین شده که طرح‌هایی دیگر مثل آبخیزداری را پوشش می‌دهد و برای آن پنج همت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ۱۵ درصد از ریزگرد‌های ما منشأء داخلی و ۸۵ درصد آن از صحرای قره قوم و منشأء خارجی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر ۱۰ میلیارد تومان پروژه با ۳۵هزار و ۸۶۲ متر مکعب حجم عملیات آبخیزداری در ۲۰ پروژه افتتاح می‌شود.
سلامتی افزود: در یک دوره چهار ساله در کشور براساس تأکید رئیس جمهور مکلف شدیم یک میلیارد درخت کشت کنیم که سهم ما در سالجاری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ اصله آن بخش مرتعی است که در امسال سه میلیون نهال مرتعی ایجاد کردیم که تا به امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله آن غرس شده است.
وی خاطرنشان کرد: پنج میلیونی و ۳۰۰ هزار اصله نهال در عرصه جنگل غرس شده است و این نهال‌ها در چهار نهالستان دولتی و بخش خصوصی تولید می‌شود.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۶ ب.ظ

دیدگاه