دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان: حمل و نقل مسافری و چمدانی در پایانه مرزی اینچه برون راه اندازی می شود

کدخبر:۷۵۲۶۲

البرز گلستان/دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

حمل و نقل مسافری و چمدانی در پایانه مرزی اینچه برون راه اندازی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: طی نشست ها و مذاکرات اخیر بخش خصوصی و دولتی استان با سفیر ایران و ترکمنستان و براساس پیگیری های مستمر، بنا شد حمل و نقل مسافری و چمدانی پایانه مرزی اینچه برون در آینده ای نزدیک راه اندازی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی در مصاحبه با روزنامه کارو کارگر اظهارداشت: حمل و نقل مسافری و چمدانی پایانه مرزی اینچه برون با هدف رونق اقتصادی مرزنشینان و اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و خویشاوندی استان گلستان با استان بالکان ترکمنستان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته شاهد رونق اقتصادی پایانه مرزی اینچه برون بوده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۸۰ دستگاه ناوگان از این مرز ورود و خروج دارند.

مصدقی تصریح کرد: در بازدید معاون دیپلماسی وزارت خارجه و مسوولین واجا(وزارت اطلاعات) و سفیر جدید ایران و ترکمنستان که بصورت زمینی از مرز ترکمنستان به ایران وارد شد، دغدغه های رانندگان و حمل و نقل و غیره مطرح و بررسی شد.

پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۳۰ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی, اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۲ ب.ظ

دیدگاه