طالع زاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان : ۹۰ درصد خاطرات والدین شهدای استان گلستان مستندنگاری شده است

کدخبر:۷۵۲۰۴
 البرز گلستان  / طالع زاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: مستندنگاری و خاطره نگاری ۹۰ درصد والدین شهدای استان به پایان رسیده و خاطره نگاری جانبازان معزز در حال انجام است.
محمدعلی طالع زاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در حاشیه سومین اجلاسیه سراسری فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار «ایثار» درباره برنامه‌های تحولی بنیاد استان اظهار کرد: برنامه‌های تحولی ما براساس ابلاغ ستاد سند تحول دولت و متناسب با ابلاغ ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب فعالیت های ۴۹ گانه، تدوین شده است.
طالع زاری در ادامه به تشریح مهمترین اقدامات و دستاوردهای فرهنگی و خدماتی بنیاد استان گلستان در ۹ ماه اخیر پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای بنیاد استان، راه اندازی پروژه قابل افتتاح توانبخشی تحت عنوان مجتمع بزرگ اقامتی، توانبخشی و فرهنگی ایثار است. این پروژه از سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد اما با وقفه زیادی روبرو بود به طوری‌که از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ کاملا متوقف شد و از سال ۱۴۰۰ اقدامات مرتبط با راه‌اندازی این پروژه را شروع کردیم. در ۹ ماهه اول سال جاری تمام حوزه های اقامتی، استخر و مهمان‌سرا آماده و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: پروژه دوم زمین «پارک سلامت» یا «خانه ایثار» است که در حال راه‌اندازی ۱۳ سوییت آن هستیم. این پروژه تحت عنوان پارک سلامت شامل زمین های کودک، آمفی تئاتر روباز، بخش بازی برای کودکان و … در حال آماده سازی است.
وی افزود: متناسب با برنامه عملیاتی ساماندهی گلزار مطهر شهدا، توسعه فراگیر کردن طرح سپاس، افزایش نقش و جایگاه ارزشمند مددکاری در ماموریت های بنیاد، اختصاص حداقل ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال زایی در استان برای کمک به اشتغال ایثارگران و ارائه خدمات پایش سلامت به ایثارگران به ویژه ویزیت در منزل از دیگر اقدامات بنیاد است. همچنین موضوع «دارویار» و «همراه یاربیمار» که در استان انجام می شود را در دستوکار قرار داده ایم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه هایی که در حوزه فرهنگ و ورزش با نهادهای مختلف در استان گلستان امضاء شده است، گفت: در حوزه ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت با عملیاتی کردن بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۲ توانستیم ۳۰ درصد تفاهم نامه برای انجام همکاری های مشترک منعقد کنیم. برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی و پیگیری برای تجهیز لوازم پزشکی موردنیاز و حل و فصل مشکلات حقوقی، با اداره کل دادگستری تفاهم نامه ای منعقد کردیم و از ظرفیت های مشاوران آن بهره‌مند خواهیم شد. برای انجام فعالیت های آموزشی با سازمان مدیریت تفاهم نامه امضاء کردیم.
طالع زاری یادآور شد: در حوزه مستندسازی و خاطره نگاری ۹۰ درصد خاطرات والدین شهدا به اتمام رسیده و در زمینه خاطره نگاری جانبازان مشغول فعالیت هستیم. در بخش انتشار آمار و اطلاعات، داده ها در حال تبدیل شدن به کتاب است و به زودی در قالب بسته هایی ارائه می شوند. همچنین در قالب «طرح سپاس» ۱۳ هزار و ۵۱۷ دیدار انجام شده است.
وی در پایان با بیان این که از ابتدای سال دو هزار و ۱۵۰ نفر مورد پایش سلامت جسمی و روانی قرار گرفته اند، درباره رشد اشتغال، واگذاری زمین و تسهیلات مسکن نسبت به قبل از سال ۱۴۰۰ در استان گلستان گفت: در حوزه اشتغال رشد ۳۰ درصدی، در بخش واگذاری زمین رشد ۱۰۰ درصدی و در حوزه ارائه تسهیلات مسکن رشد ۶۰ درصدی را شاهد بودیم.
انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۲ ب.ظ

دیدگاه