حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی :منتخبان آینده مردم در مجلس باید تحول را نه در شعار بلکه در عمل بشناسند

کدخبر:۷۵۱۳۲

سنت حسنه اعتکاف ،از برجسته‌ترین و مهم‌ترین توصیه‌های دینی است.

البرز گلستان نماز جمعه این هفته شهرستان کردکوی به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد دلبری امام جمعه شهرستان اقامه گردید.

وی در بخش سفارش خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و ترک گناهان و محرمات گفت:

از امام علی (علیه السلام) پرسیدند:

واجب وواجب‌تر چیست؟

نزدیک و نزدیک‌تر کدامند ؟

عجیب و عجیب‌تر چیست؟

سخت و سخت‌تر چیست؟

فرمودند: واجب -اطاعت از خدا وواجب‌تر از آن ترک گناه است .

نزدیک -قیامت و نزدیک‌تر از آن .مرگ است .

عجیب- دنیا و عجیب‌تر از آن. محبت دنیاست .

سخت ،قبر است وسخت‌تر از آن ،دست خالی رفتن به قبر است.

ایشان در ادامه بحث اخلاق و داد و ستد گفت:

دومین مورد از آداب قبل از تجارت- دانش و تخصص است .

و هدف از تفقه و آگاهی در روایات ،شناخت حلال و حرام دانسته شده است به گونه‌ای که بدون آن گرفتار آمدن به محرمات، امری قطعی است .

لذا امام صادق (علیه السلام) فرمود:

هر که آهنگ تجارت دارد نخست در دینش تفقه نماید تا بدان وسیله آنچه را بر او حلال است از حرام باز شناسد.

و امیر مومنان (علیه السلام) پیوسته می‌فرمود:

نباید در بازار بنشیند جز آنکه خرید و فروش را به خوبی در می‌یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی در خطبه دوم گفت:

ماه رجب ،دارای برکات عظیمی می‌باشد و عظمت ماه رجب به واسطه اموری است که در این ماه واقع شده است که در ماه‌های دیگر نیست لذا عبادت در این ماه با عبادت در ماه‌های دیگر متفاوت است.

یکی از اعمال بسیار مبارک این ماه که بحمدالله در جامعه به ویژه در بین جوانان رونق گرفته است -آیین معنوی اعتکاف -است این آیین نیکوی سالکان و صالحان به برکت خون شهیدان ایران اسلامی ایران از قلمرو  عالمان و فاضلان حوزه‌های علمیه و عابدان و زاهدان برخی از مساجد شهرها فراتر رفته و فرهنگ عمومی شده و در میان نسل جوان خداجو به گونه‌ای رونق گرفته که مساجد جامع شهرها برای خیل عظیم تشنگان جام معرفت و قرب الهی در ایام اعتکاف گنجایش ندارند.

وی با توجه به -سوم ماه رجب -سالروز شهادت امام هادی- علیه السلام -به اهداف بزرگ اجتماعی وایجاد حیات طیبه اسلامی و جامعه اسلامی است اشاره کرد جامعه‌ای که به افراد خود فرصت بدهد که بتوانند به سوی این اهداف حرکت کنند جامعه آباد- جامعه آزاد- جامعه مستقل -جامعه دارای اخلاق والا -جامعه متحد- یکپارچه -متقی و پرهیزگار- این‌ها اهداف جامعه اسلامی است.

وی گفت :داعش یار کمکی صهیونیسم است.

تحرکات این گروه ضاله در کشورهای حامی فلسطین به خاطر این است که هم افکار عمومی را از تداوم نسل کشی رژیم منحوس صهیونیست در غزه منحرف کند و هم  در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ اندازی کند و با انجام عملیات تروریستی بازیگران محور مقاومت را دچار بحران‌های داخلی کند.

جنایت تروریست‌ها در کرمان با چند هدف انجام شده است:

القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران-  وارد کردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی- و زیر سوال بردن اعتبار بازدارندگی ایران -امنیتی سازی فضای جامعه و تاثیر بر مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌باشد.

وی در بخش دیگر به تحقق رویای دیرینه ایران و افزایش حضور در دریای سرخ اشاره کرد و گفت:

دریای سرخ و تنگه باب المندب نقش  واهمیت برجسته‌ای در اقتصاد و تجارت جهانی ایفا می‌کند و هم با توجه به تلاش آمریکا برای ائتلاف دریایی علیه یمن به خصوص در بندر ایلات، ضرورت ایران را دوچندان کرده است.

وی در اهمیت انتخاب گفت:

از مرحله تایید صلاحیت نامزدها هم عبور کردیم و برای خلق حماسه بزرگ دیگری نزدیکتر شدیم .

لذا نگاه انتخاب کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند ومنتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را نه در شعار که در عمل بشناسند/، باور داشته باشند و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول آفرین ،تلاش کنند.

وی در خاتمه به مناسبت -روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی -بیست و پنجم دی ماه گفت:

تحریف حقایق و رویدادهای انقلاب از شیوه‌ها و شگردهای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است که با استفاده از این روش- ماوقع را برعکس به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند خصوصاً وقایع دهه ۶۰ انقلاب را-و بهترین روش برای مقابله با خنثی کردن توطئه دشمنان، بیان واقعیت‌های دفاع مقدس و عملی کردن جهادتبیین در یادواره‌های شهدا و توصیه نسل جوان به اقامه نماز اول وقت می‌باشد.

۱۴۰۲/۱۰/۲۲

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۹ ب.ظ

دیدگاه