زارع معاون امور صنایع اداره کل صمت استان گلستان خبر داد: بازگشت به تولید ۲۹واحد تولیدی در استان

کدخبر:۷۴۹۱۰

بازگشت به تولید ۲۹ واحد راکدگلستان

البرز گلستان معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از بازگشت به تولید ۲۹واحد تولیدی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، فرهاد زارع در خصوص آخرین وضعیت بازگشت به تولید واحدهای صنعتی راکد در گلستان اظهار کرد: بحث راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد و بازگشت به تولید این واحدها از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در این زمینه تلاش‌های بسیاری در استان گلستان برای احیای واحدهای راکد در حال انجام است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تلاش برای افزایش تعداد این واحدها ادامه دارد.

وی گفت: این واحدها با سرمایه گذاری ۹ هزار و۸۶۰ میلیارد ریال راه اندازی شده اند.

به گفته وی ، با راه اندازی مجدد این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال ۴۵۱ نفر در استان فراهم شده است.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع احیای واحدها در بحث ایجاد اشتغال و همچنین رونق تولید، انتظار داریم همه دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و به بحث رونق تولید در استان کمک کنند.

وی ادامه داد: بازگشت به تولید واحدهای راکدی که قدرت رقابت با بازار جهانی را دارند و همچنین فعالیت آن‌ها دارای صرفه اقتصادی بوده، در اولویت است زیرا در میان واحدهای راکد، واحدهایی وجود دارد که به دلایل مختلف امکان بازگشت به تولید آن‌ها فراهم نیست.

وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۱ واحد صنعتی راکد و غیرفعال دارای مجوز از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با سرمایه گذاری ۱۴۱۷۴میلیارد ریال احیاء شده که با راه اندازی آنها زمینه اشتغال ۹۱۲ نفر فراهم شده است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۵ ب.ظ

دیدگاه