مهندس صابری رئیس اداره مخابرات شهرستان کردکوی:تا کنون حدود۱۰کیلومتر فیبرنوری در شهرستان کردکوی در سال ۱۴۰۲اجرایی شده است

کد خبر:۷۳۸۹۷

البرز گلستان/ مهندس حسین صابری رئیس اداره مخابرات شهرستان کردکوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت :درحال حاضر فیبرنوری بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی در جهان را تشکیل داده و پیشرفته‌ترین فناوری اینترنت ثابت، اینترنت بر پایه فیبر نوری است.

این فناوری همچون ADSL و VDSL یک اتصال پهن‌باند است که سرعت آن می تواند تا ۱ گیگابیت بر ثانیه برسد.

وی افزود:در این روش ارتباطی، با استفاده از نور داده ها ارسال شده و سرعت بارگیری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. در ضمن بدلیل اینکه فیبر نوری کمتر در معرض تداخل قرار می گیرد، مورد استفاده در اکثر صنایع حساس، ساختمان سازی نوین، هوشمندسازی شهرها و… می باشد.

در همین راستا در کشور نیز بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت‌ برثانیه به پهن‌باند ثابت دسترسی داشته باشند و دسترسی ۲۰ میلیون خانوار و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال ۱۴۰۴ به اینترنت پهن‌باند ثابت باید بر بستر فیبر نوری شکل گیرد.

باعنایت به این سیاست گذاری و با برنامه ریزی از سوی مخابرات ایران، با پیگیری مدیران استانی و همچنین تلاش همکاران فنی و مجرب مخابرات استان گلستان به عنوان دومین استان جهت اجرای نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران(نجما) انتخاب گردید.

تاکنون در تمامی شهرهای استان فیبرنوری مورد طراحی و اجرا قرار گرفته است.

مهندس صابری افزود:شهرستان کردکوی نیز همراه با این نهضت تاکنون بیش از ۳ کیلومتر فیبرنوری در شهر اجرایی نموده است که با استقبال همشهریان عزیز این پروژه نه تنها در شهر بلکه در روستاهای شهرستان کردکوی در حال توسعه خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۸ ق.ظ

دیدگاه