حجه الاسلام و المسلمین شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی: مردم و متمکنین در زمان وقف در نیات وقف های خودچند نیت را لحاظ و قید نمایند

البرز گلستان حجه الاسلام و المسلمین شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه بمناسبت دهه وقف اظهار داشت :
پیامبر اکرم(ص) می فرماید هنگامی که انسان می میرد تمام اعمال او بسته می شود مگر سه عمل، نخست علمی که از او استفاده می شود و مادامی که مردم از آن استفاده می کنند همه ثواب ها در پرونده صاحب علم محاسبه می شود. دوم فرزند صالحی که برای انسان دعا کند چرا که اگر فرزند صالح نباشد به فکر پدر و مادر نیست و مادامی که فرزند در دنیا هست این برکات برای پدر و مادر او وجود دارد. سوم صدقه جاریه که همان وقف است و انسان مال و مکانی را وقف کرده که دیگران استفاده کنند و مادامی که منافع آن وجود دارد صاحب مال از آن وقف بهره می برد. و مصداق بارز صدقه جاریه وقف است. فلذا عقل و شرع حکم می کند که هر شخصی ضمن اینکه به فکر ورثه و آیندگان خود هست، لازم است که به فکر خود و سرای آخرت خودش نیز بوده و بخشی از اموال خود را برای ورثه باقی گذاشته و بخشی از آن را برای توشه آخرت و اخذ منفعت و ثواب بعد از خودش وقف کند.
امام جمعه شهرستان کردکوی ادامه داد: بدلیل علقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت الحمدلله در جهت مراسمات اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) وقفهای خوبی شده است،‌فلذا مقضی است که مردم و متمکنین در زمان وقف چند نیت را مد نظر قرار داده و ضمن توجه به اهل بیت و ائمه اطهار(س)؛ مشکلات و نیازمندی های جامعه، حوائج مستمندان، ترویج قرآن، ازدواج جوانان، حوزه های علمیه و امورات خیر دیگر را نیز در نیات وقف های خود لحاظ و قید نمایند.
امام جمعه شهرستان کردکوی از اقدامات و عملکرد اوقاف ابراز رضایت و قدردانی کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

دیدگاه