دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای: ۳۹ نقطه پرتصادف راههای گلستان در اولویت امسال برای اصلاح و رفع است

کدخبر:۷۳۴۸۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای:

۳۹ نقطه پرتصادف راههای گلستان در اولویت امسال برای اصلاح و رفع است

البرز گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه ۹۵ نقطه مصوب پرتصادف در طول راههای استان وجود دارد، گفت: ۳۹ نقطه از این نقاط در اولویت سال جاری برای رفع و اصلاح قرار دارد.

عادل مصدقی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: این نقاط با اقدامات کوتاه مدت و زودبازده از قبیل آشکارسازی و نصب تابلوهای فسفری و اقدامات مهندسی و تعیین پیمانکاران مرتبط در حال اصلاح و رفع است.

 

وی، هزینه برآورد شده برای رفع و اصلاح این نقاط را ۵۵۰ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: براساس بررسی های بعمل آمده ۶۰ درصد تصادفات استان در ۲۳۰ کیلومتر از مسیر بزرگراهی نوکنده تا جنگل گلستان اتفاق می افتد و بیش از ۹۰ درصد علل آنها خطای انسانی است.

 

به گفته مصدقی، اصلاح و رفع نقاط پرتصادف راههای استان از وظایف ذاتی اداره کل است اما آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی مهمترین عامل موثر در اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده ای است که به کاهش خطرات و تصادفات جاده ای کمک شایان توجهی می کند.

وی از مردم و همچنین تمام دستگاهها و نهادهای متولی آموزش و فرهنگ و ائمه جمعه و جماعات خواست که با تنویر افکار عمومی و آموزش و اطلاع رسانی؛ سطح فرهنگ رانندگی کاربران جاده ای را ارتقا داده تا شاهد کمترشدن خطرات جاده ای باشیم.

طول راههای استحفاظی گلستان بالغ بر ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر می شود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه