یک مسئول وزارت راه و شهرسازی در گلستان اعلام کرد تصادفات برون شهری در ۵ ماهه سال جاری نسبت به پارسال ۹٫۳ درصد و درون شهری ۱۲ درصدرشدنشان داد

کدخبر: ۷۳۳۷۸

یک مسوول وزارت راه و شهرسازی:

البرز گلستان مناسب سازی فرآیندها تصادفات جاده ای را کاهش می دهد

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: با مناسب سازی فرآیند علل تصادفات جاده ای و مسوولیت پذیری همه دستگاهها می توانیم تصادفات و تلفات ناشی از آنها را کاهش دهیم.

رضا نفیسی در روز نخست شروع به کار دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ایمنی راههای کشور در استان گلستان، افزود: این در حالی است که آیین نامه ها، برنامه ها و سیاست گذاری های متعدد برای این موضوع وجود دارد اما هنوز اطلاعات منظمی برای تحلیل تصادفات نداشته و خروجی ها مناسب نیست.

وی، آمار متوفیان تصادفات برون شهری در ۵ ماهه سال جاری را به نسبت پارسال ۹٫۳ درصد و درون شهری را ۱۲ درصد رشد نشان داد و گفت: آمار مصدومین هم چندین برابر است.

نفیسی با بیان اینکه شورای عالی ایمنی حمل و نقل در دولت سیزدهم بطور جدی تر با حضور معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شده است، ادامه داد: این شورا نهادی بالادست است تا ما بتوانیم راهکارهای اجرایی و مدیریت بیشتری برای کاهش تصادفات جاده ای داشته باشیم.

وی در عین حال برگزاری این نشست را اقدامی مهم برای هم اندیشی و اقداماتی با تاثیرگذاری های بیشتر بیان کرد.

در دومین نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه های کمیسیون ایمنی راههای استان ها که با هدف آسیب شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، مدیرکل دفتی ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های تهران، قم، سمنان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و گلستان نیز حضور دارند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه