مهندس مصدقی مدیریت راهداری راه و شهرسازی گلستان:تلفات جاده ای گلستان با اجرای طرح راهداری تابستانه ۱۴ درصد کاهش یافت

مدیریت راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: ارزیابی های به عمل آمده نشان داده که تلفات جاده ای استان در طول اجرای طرح راهداری تابستانه امسال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه صنعت گروه خبر البرز گلستان به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس “عادل مصدقی” در جلسه شورای راهداری به منظور جمع بندی طرح راهداری تابستانه سال ۹۴، افزود: طرح راهداری تابستانه امسال به جهت عمل به مفاد شیوه نامه ابلاغی و شاخص های تعریف شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و همچنین تاثیر آن در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی، مورد رضایت کاربران جاده ها و مسوولان کشور و استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح، تمام تلاش عوامل و نیروهای راهداری بر ایمن سازی و ارتقای فرهنگ ایمنی جاده ها بوده، اجرای عملیات اصلاحی در طول طرح و همفکری و هماهنگی با دستگاههای خدمات رسان ستاد طرح خدمات سفر و کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل استان را از عوامل دیگر موفقیت راهداری تابستانه امسال بیان کرد.
مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: طرح راهداری تابستان از تیرماه سال جاری در سطح سه هزار و یکصد کیلومتر از راه های استان اجرا شد و در طول اجرای آن، ۱۰۳ نقطه پرحادثه و ۱۱۵ سرعت گیر آسیب دیده استان، اصلاح و ۵۳ هزار و ۳۵۳ متر مربع از آسفالت های استان، لکه گیری شد.
مصدقی ادامه داد: احداث ۲۷ هزار و ۴۰۴ متر طول کانال، رفع پنج هزار و ۹۱۵ کیلومتر شانه راه، تنقیه و بازگشایی دهانه ۳۳۶ دستگاه پل، جمع آوری دو هزار و ۳۹۲ عدد تابلوی فرسوده و جلوگیری از فعالیت دو هزار و ۲۷۵ دستفروش حاشیه راه های استان از اقدامات انجام شده دیگر در این طرح بوده است.
به گفته وی، مجموع این عملیات با استفاده از توان ۳۲۶ نیروی راهدار و ۱۱۱ دستگاه ماشین آلات در قالب ۳۴ اکیپ و ۲۲ گشت راهداری انجام شد تا خدمات مطلوب و موثری به مسافران ارائه شود و تلفات جاده ای و هزینه های مادی و معنوی ناشی از آن کاهش یابد.
مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن فصول سرد سال، خواهان آمادگی نیروهای راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانه شد و از آنان خواست که در تعامل با دستگاههای خدمات رسان برای ذخیره سازی سوخت، نمک و شن، تجهیز راهدارخانه ها و استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شورای روستاها اقدام کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۱ ق.ظ

دیدگاه