مهندس حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان مطرح کرد : بازنگری مجدد طرح هادی ۵۵۷ روستاهای استان بعد از ۱۰سال/ ۳۱۵ روستا نیاز به بازنگری مجدد

کدخبر:۷۲۳۱۱

البرز گلستان/ مهندس حسینی مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان در نشست با اصحاب رسانه گفت:بنیاد یک نهاد

غیر دولتی است که به فرمان امام در ۲۱ فروردین ۵۸ افتتاح شد و اولین نهاد غیر دولتی عمرانی بنیاد بود.

وی گفت : بحث توجه ویژه به روستاها از اهداف بنیاد در راستای توسعه روستایی می باشد که در کشور ۶۰هزار روستا داریم هر روستا می تواند در بحث رونق تولید و ماندگاری مردم در روستا رقم بزند.

وی گفت:۱۰۰درصدروستاهاطرح هادی اجرا شد بعد از ۱۰سال طرح هادی باز نگری می شود. و ۵۵۷ روستا یک بار بازنگری شده و امروز ۳۱۵ روز نیاز به بازنگری بروزرسانی دارد که زمینه ماندگاری در روستا ها را تقویت می کند و ۶۰ درصد اقتصاد استان در روستا رقم می خورد.

حسینی گفت:طی دوسال ۲۰۷ روستا بازنگری شد و بهسازی روستاها و یکی از مطالبات مردم روستا بعد آب شرب همین بازنگری در روستاها می باشد..

مدیرکل بنیاد مسکن افزود:تامین اعتبار کافی مالی از برنامه های طرح هادی است و استان گلستان امروزدر ۷۸ درصدروستاها طرح هادی شروع شده در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان  قیر رایگان و تملک دارایی بوده است.

وی افزود:۱۰ درصداز اعتبارات عمرانی به طرح هادی از طرف استانداری تخصیص یافته است.و پیش بینی بنیاددر سال ۱۴۰۲ نهضت عمران و آبادانی  در روستاها است.

وی افزود:با بنیاد علوی تفاهمنامه بسته شده در ۴۰۰ روستابسته شده است

وی گفت : تقویت بانک زمین کمتر دست اندازی به اراضی کشاورزی است و اولویت بنیاد تخصیص اراضی دولتی و ملی و مازاد زمین های دولتی است.

حسینی گفت:۹۵درصداراضی دولتی برای پاسخ ضروری در روستاهامی باشد.و در سال ۴۰۲تکلیف تصرفات در سطح روستاهای استان مشخص می شود.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷ ق.ظ

دیدگاه