واکاوی زتدگی شهید حسینعلی رجبی جهادگرسنگر ساز بی سنگر گلستانی ،از زبان همسر و فرزندشهید در دیداربارئیس مرکزبهداشت شهرستان گرگان

کد خبر:۷۱۹۵۲

البرز گلستان گروه شهادت و ایثار/دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان در راستای برنامه دیدار با خانواده های شهدای کارمند مرکز بهداشت گرگان این بار به اتفاق خانم دکتر فرهی معاون مرکز وفرزند شهید ،فرخی حراست جهانتیغ مسئول امور ایثارگران فرزند شهید و بهاور مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت به همراه دکتر میرصادقی مدیر کارآفرینی و مدیر گروه رسانه ای البرز گلستان با همسر شهید حسینعلی رجبی از شهدای جهاد گر و دختر این شهید بزرگوار که در مرکز بهداشت شهرستان گرگان مشغول کار می باشد دیدار و گفتگو کرد.
همسرشهید حسینعلی رجبی در این دیدار گفت:خجالت می کشم مشکلاتم را در مقایسه با مصایب وارده به امام حسین (ع) وخاندانش در صحرای کربلا مطرح کنم.
خانم معصومه تازیکه همسرشهید حسینعلی رجبی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدا…الحسین(ع) و یاران با وفایش به بیان خاطراتی از شهید بزرگوار پرداخت که مشکلات وارده به خود و خانواده اش را در مقایسه با مصایب وارده به امام حسین (ع)،خاندان و یارانش در صحرای کربلا را بسیار ناچیز دانست که قابل بیان نبوده واظهار داشت خجالت می کشیم آنرا مطرح کنم.
وی افزود:همسرم شاغل جهاد سازندگی و به عنوان مهندس رزمی وتحت عنوان سنگرسازان بی سنگر درخط مقدم جنگ تحمیلی حضور داشت و مبادرت به ساخت خاک ریز ، سنگر، مقر و موارد دیگر برای رزمندگان و انجام عملیات ها می کردند.
ایشان درادامه گفت: درعملیات کربلای یک که درمنطقه مهران انجام شد ایشان درحین انجام وظیفه از ناحیه گردن و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته وبه افتخار شهادت نایل شدند.
وی ادامه داد :در ۵ سال دوران زندگی مشترک ، خدا دو فرزند به ما عنایت کرد که فرزند دخترم که دو نیم سال سن داشت بسیار بابایی و همواره کنار پدرش بود و فرزند دوم نیز بنام میثم۶ ماه سن داشت که متاسفانه عمرش بدنیا نبود و در۶ سالگی فوت نمود و به پدرشهیدش پیوست.
درهمین راستا خانم حدیثه رجبی فرزند شهید ضمن خوشآمدگویی اظهارداشت: خاطره ای از پدرم به یاد ندارم ومحبت پدری را درک نکردم ، ولی آنچه از مادرم واطرافیانم شنیدم پدرم عاشق من بود وخیلی مرا دوست داشت که قابل وصف نیست.
وی درخصوص زحمات مادرش گفت:مادرم در نبود پدرم بارمسئولیتش را به دوش گرفت، ایشان همواره به عنوان حامی و پشتیبان همراه من بود و زحمات زیادی را برای من کشید تا رنج بی پدری را برایم پرکند. وی همیشه در دوران کودکی ، جوانی و حتی زمانی که تشکیل خانواده دادم مرا حمایت کرد واین موضوع به من دلگرمی خاصی میدهد.
در ادامه دکتر زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان گرگان با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار ، با تسلیت ایام عزاداری محرم گفت :شهیدان هیچوقت از یاد و خاطر ما خارج نمی شوند و ایثارگری های آنان برای همیشه در ذهن ما ماندنی است.
وی که خود از ایثارگران دفاع مقدس است با بیان خاطراتی از چند شهید همسنگر خود و بیان فداکاری های آنان گفت : شهدا با ایثار جان خود، به این کشور و نظام روح تازه ای دمیده اند و برای آنان تعلقات و دلبستگی های مادی اصلاً مطرح نبود.
دکتر زارع خانواده های شهدا را اسوه صبر و مقاومت نامید و همسران شهید را بعنوان کسانی نام بردند که بعد از شهادت شهید ، کوله بار زندگی و فرزندانش را به همراه خود با بردباری و ایثار به پیش بردند.
وی در خاتمه ضمن تقدیر از همسر و فرزند شهید جهاد گر بی سنگر،از ایشان با اهدای لوح و یک شاخه گل به نحو شایسته ای تجلیل و قدر دانی کرد.
شهید حسینعلی رجبی میاندره/ یکم فروردین ۱۳۳۷، در روستای میاندره از توابع شهرستان کردکوی به دنیا آمد. پدرش حاج قربان، کشاورز بود و مادرش سکینه خاتون نام داشتند. در آن زمان تا پایان دوره کاردانی درس خواند. جهت دفاع و صیانت از نظام مقدس جمهوری از سوی جهاد سازندگی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک دختر و یک پسر شد. در یازدهم تیرماه ۱۳۶۵، درمنطقه مهران هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید. مزار ایشان در گلزار شهدای امامزاده روشن آّباد شهرستان کردکوی در نزدیکی زادگاهش واقع شده است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۶ ب.ظ

دیدگاه