دکتر زنگانه استاندار گلستان مطرح کرد: پیگیری احقاق حقوق مردم گلستان تا بالاترین سطح

کدخبر:۷۱۰۶۷
البرز گلستان:استاندار گلستان با اشاره به افزایش اعتبارات استان اظهار کرد: تخصیص اعتبارات تملک دارایی از ۲ هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان در سال مالی ۱۳۹۹ به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ رسیده است و در واقع اعتبارات تملک دارایی استان قریب به ۸ برابر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز یکشنبه ۲۸ خرداد استاندار گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از زحمات جامعه خبری استان تصریح کرد: همه ارکان نظام به دنبال تحقق حکمرانی محلی، متعالی و سالم هستند.
وی افزود: قلب حکمرانی محلی و متعالی رسانه است ، رسالت خبرنگاران سنگین و نقش شما خطیر و پراهمیت است.
استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه ای به رفع عقب ماندگی های تاریخی گلستان دارد ، یادآور شد: گلستان در دولت سیزدهم دوران طلایی را در خرید تضمینی تجربه کرد و قیمت خرید تضمینی گندم در سال قبل از ۵۵۰۰ به ۱۱۵۰۰ تومان رسید و امسال حداقل ۱۵۰۰۰ تومان خریداری می شود و به دنبال تحقق قیمت کیلویی ۱۷۰۰۰ تومان هستیم.
وی ادامه داد: احقاق حقوق مردم گلستان را تا بالاترین سطح پیگیری می کنیم و البته از حمایت های دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی که از فرزندان این استان است، در حمایت از پروژه های توسعه استان تقدیر می کنم.
دکتر زنگانه یادآور شد: در بدو ورود میزان خرید گندم ۴۰۰ هزار تن بود که در سال گذشته۷۶۰ هزار تن خریداری شد و امسال تا این لحظه ۴۷۰  هزار تن خریداری شده است .
وی گفت: جوانه زدن گندم در هنگام تحویل موضوعی غیر طبیعی نیست و در سالیان گذشته نیز بوده است ، در عین حال ۷۰ درصد گندم خریداری شده امسال به سیلوهای بخش خصوصی تحویل شده است.
وی با بیان اینکه گلستان تامین کننده ۳۶ روز غذای مردم کشور و موثر در امنیت غذایی است، گفت: گلستان رتبه اول کشت قراردادی در کشور را دارد و از ۷ هزار هکتار در سال آخر دولت قبل در یک جهش به ۷۰ هزار هکتار رساندیم.
استاندار گلستان همچنین در خصوص انتخابات گفت: همه افرادی که بر اساس قانون احراز صلاحیت می شوند با هر سلیقه ای حق حضور در انتخابات دارند
وی با بیان اینکه ارکان انتخابات نباید به نفع یا علیه کسی ورود کنند، خاطر نشان کرد: تبلیغ از طریق تریبون های دولتی ممنوع است و این اقدام جرم محسوب می شود.
استاندار گلستان در خصوص چالش های استان گفت: استان با اَبَر چالش خشکسالی در طول ۸ سال گذاشته مواجه است و دبی ۶۰۰ چاه تامین کننده آب شرب استان در حال حاضر ۵۰ درصد کاهش یافته است.
دکتر زنگانه ادامه داد:  با توجه به تامین ۹۵ آب استان از منابع زیرزمینی به دنبال روش های مکمل هستیم و در این راستا سد نرماب را به هر قیمتی در این دولت به مدار برای تامین آب شرب شرق استان وارد می کنیم ، البته در سفر ریاست محترم جمهور مصوبه ۱۰۰۰ میلیاردی برای سد نرماب صورت گرفت و تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. در عین حال پیش بینی می شود برای رساندن آب از سد نرماب به مردم قریب به ۶۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به پروژه شیرین سازی آب دریای خزر راهبرد اساسی برای تامین آب غرب استان است، گفت: مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون مترمکعب اخذ شده، گلستان جزو ۴ استان کشور است که تنش آبی این استان در هیات دولت تصویب شد و وزارت نیرو طرح های غیرضروری خود را خارج کرد تا از پروژه شیرین سازی آب استان حمایت کند همچنین از طریق کارگروه مقابله با تحریم مجوز حضور سرمایه گذار اخذ شده و سازمان برنامه و بودجه موظف است مجوز خرید تضمینی آب را صادر کند.
وی همچنین علاج بخشی خلیج گرگان را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست که مانع از ایجاد کانون ریزگرد ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتاری می شود و گفت: خشک شدن خلیج گرگان به معنای نابودی جنگل های هیرکانی و نابودی زندگی در گلستان است.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۸۷ درصد کانال آشور لایروبی شده و لایروبی کانال چاپاقلی، پمپاژ آب و تغذیه مصنوعی خلیج و تامین حقابه های خلیج در سفر دوم رئیس جمهور مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.
استاندار گلستان با بیان اینکه سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول در سفر ریاست محترم جمهور آغاز خواهد شد، گفت: با حمایت ویژه وزیر اقتصاد و سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت مپنا این پروژه آغاز خواهد شد.
وی گفت: افزایش ۵۰۰ مگا وات به قدرت برقی استان فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی اترک و منطقه آزاد اینچه برون گلستان را به دنبال دارد.
دکتر زنگانه یادآور شد: اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون گلستان با پیگیری های فراوان تایید شد و طرح جامع منطقه آزاد هوشمند نیز آماده شده است و البته اسامی بیش از ۲۰ نفر از نخبگان با اولویت نیروهای بومی استخراج و به وزیر امور اقتصادی و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد جهت تعیین هیئت مدیره و مدیر عامل اعلام شده است.
استاندار گلستان منطقه آزاد را یکی دیگر از پروژه های ماندگار در گلستان دانست و ادامه داد: پروژه پتروشیمی گلستان با ۱۸ ماه کار شبانه روزی، با همراهی همه دلسوزان استان رفع مشکل شد و هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذاری اصلی این پروژه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند و فاز اجرایی پتروشیمی گلستان همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان آغاز خواهد شد.
وی گفت: طرح گردشگری آشوراده مورد تاکید ریاست محترم جمهور بود و تلاش داریم در فاز ۱۳۸ هکتاری ساحل بندر ترکمن و ۲۲ هکتاری داخل جزیره این طرح طبیعت گردی را اجرایی کنیم  و بر اساس توافقات صورت گرفته از ظرفیت روستا در جزیره در راستای بوم گردی و اقامت شبانه استفاده خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: مجوز تله کابین علی آباد اخذ گردیده و اخذ مجوز تله کابین گرگان نیز در مراحل نهایی قرار دارد.
وی ادامه داد : با حضور ریاست محترم جمهور جشن فعال سازی ۱۰۳ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد برگزار خواهد شد.
انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه