روستای پنج پیکر قطب پارچه گلستان بعنوان اولین روستای استان مجهز به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت (FTTH) مخابرات شد

کدخبر:۷۰۴۰۹

البرز گلستان اولین روستای استان گلستان مجهز به فیبر نوری و اینترنت پرسرعت (FTTH) مخابرات شد.

به گزارش اداره روابط عمومی مخابرات منطقه گلستان به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی ، مراسم واگذاری سرویس اینترنت پرسرعت FTTHدر روستای پنج پیکر برگزار شد.

 

این مراسم که با حضور دکتر عبدالجلال ایری نماینده مردم بندرترکمن ،گمیشان ، کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان و تنی چند از مسئولان شهرستان بندرترکمن برگزار شد

روستای پنج پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن بعنوان اولین روستای مجهز به سرویس اینترنت پرسرعت FTTH در استان گلستان معرفی شد .

 

دکتر غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان با اعلام این خبر که اولین روستای استان گلستان به زیر ساخت فیبر نوری مجهز شده است گفت : روستای پنج پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن از سرویس اینترنت پرسرعت FTTH بهره مند شده است .

 

وی با اشاره به شعار اتحادیه جهانی مخابرات در سال جدید که توانمند سازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات است ، افزایش کیفیت شبکه مخابراتی و توسعه زیرساختهای ارتباطی را از جمله عوامل موثر در توسعه استان دانست و گفت : در این زمینه مخابرات منطقه گلستان مستمرا برنامه ریزی داشته واقدام لازم را انجام خواهد داد .

 

وی روند اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان را تشریح کرد و گفت در تمامی شهرستانها این طرح در حال اجراست و در روستاها نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته زیر ساخت فیبر نوری ایجاد خواهد شد تا مردم استان در تمامی نقاط بتوانند خدمات و سرویسهای مخابراتی را بر بستر فیبر نوری دریافت نمایند.

 

همچنین دکتر عبدالجلال ایری نماینده مردم شهرستانهای بندرترکمن ، کردکوی ، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه ارتباطات مخابراتی ، تلاشهای مخابرات را ستودنی دانست و افزود : ایجاد زیرساختهای به روز و مدرن مخابراتی در توسعه اشتغال زایی ، افزایش سرمایه گذاری ، ارتقاء کیفیت اشتغال بسیار موثر بوده و گفت : با توسعه فیبر نوری در روستای پنج پیکر بعنوان منطقه اقتصادی قطعا شاهدشکوفایی اقتصادی در این روستا خواهیم بود که امیدواریم به زودی در تمامی نقاط روستایی استان خدمات و سرویسهای مخابراتی بر بستر فیبر نوری ارائه شود .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۸ ب.ظ

دیدگاه