دکترکاووسی مدیرکل دامپزشکی گلستان خبرداد: نیاز استان به سه کشتارگاه دیگر،خط قرمز ما سلامت مردم /سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی آماده دریافت گزارشات مردمی

کدخبر:۷۰۲۵۹

البرز گلستان/ دکتر علی کاووسی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان در نشست با اصحاب رسانه استان گفت:وطیفه ما حفاظت از دام و طیوردر مقابل بیماری‌ها می باشد .

وی با بیان اینکه در غرب استان و علی آباد ومینودشت نیاز به کشتارگاه می باشد افزود:دامپزشکی در سطح استان نظارت بر ۱۴ کشتارگاه طیور و ۹کشتارگاه دام دارد.

دکتر کابوسی با بیان اینکه خط قرمز ما سلامت مردم است گفت :با توجه به شعار دام پزشکی مبنی بر دام سالم،غدای سالم و انسان سالم شعار غذای دام سالم را به این گزینه ها افزوده است.

دکتر کاووسی  با اشاره به افتتاح طرح ملی مرکز تشخیص بیماریهای اسب در استان و برخورداری از آزمایشگاه مرجع حاکمیتی و صدور گواهی بهداشتی، انجام آزمایش دوپینگ اسب و ممانعت از خروج ارز و رونق صادرات و واردات اسب را از جمله مهم ترین مزایای برخورداری از این طرح ملی در استان گلستان برشمرد. همچنین بهره برداری از ساختمان مرکز تشخیص بیماری های اسب کشور را، زمینه رونق فعالیت پرورش دهندگان اسب در منطقه و نیز توسعه صادرات اسب به کشورهای دیگر از جمله آسیای میانه دانست.

وی گفت ؛گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این بخش ،میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد. لذا هماهنگی بیشتر وموثر دستگاه‌های اجرایی جزو استان را در تامین آب پایدار ، ضروری برشمرد.

دکتر کاووسی از سامانه مردمی  ۱۵۱۲ دامپزشکی برای گزارشات بیماری حیوانات و تخلفات دامداران نام برد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۵ ب.ظ

دیدگاه