نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان خبرداد: بدهی ۱۳۳ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به تامین اجتماعی

البرز گلستان/مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در دیدار با فرماندار و شهردار شهرستان آزادشهر بدهی کارفرمایان گلستان به تامین اجتماعی را بیش از ١۳۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

علی اصغر نیک نیا گفت: تا پایان اسفندماه سال گذشته بدهی قطعی کارفرمایان گلستان به تامین اجتماعی حدود ١٠٠ میلیارد و ٨۵٠ میلیون تومان بوده و بدهی قطعی و برآوردی آنان نیز به حدود ١٣٣ میلیارد و ٨۴٠ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: تامین اجتماعی گلستان با تحت پوشش قرار دادن تعداد ٢۴٧هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از ٣۵ هزار بازنشسته هر روز حدود یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان صرف هزینه تعهدات خود به مجموعه بیمه شدگان و بازنشستگان می کند.

وی اعلام کرد: قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب و فعال در راستای حمایت از تولید و کسب وکار در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، با شرایط بهتر با شمولیت بیشتر کارفرمایان به تصویب هیأت وزیران رسیده و ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته فقط کارفرمایان واحدهای تولیدی،صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جریمه حق بیمه استفاده کنند اما در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز مشمول بخشودگی جرائم هستند.

وی عنوان کرد: مهلت کارفرمایان خوش حساب برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی سه ماه است و در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرائم بیمه ای آنان بخشیده می شود اما اگر کارفرمایان امکان پرداخت نقدی بدهی خود را نداشته باشند می توانند درخواست تقسیط آن را حداکثر تا ٣۶ قسط ماهانه نمایند.

نیک نیا ادامه داد: در صورت عدم پرداخت هریک اقساط در مهلت مقرر قانونی ، بدهی تبدیل به حال شده و به همراه مانده جرائم قبلی و جرائم محاسبه شده  از تاریخ تبدیل به حال، طبق مقررات وصول خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با تاکید بر تعامل سازنده با همه دستگاه ها تصریح کرد: این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در جهت تقویت توان تولیدی، خدماتی و صادراتی کشور بهترین شرایط را برای پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرائم نسبت به گذشته فراهم کرده است تا کارفرمایان در این فرصت جدید سه ماهه برای پرداخت و یا تقسیط بدهی خود اقدام کنند و مشمول بخشودگی جریمه شوند.

فرماندار شهرستان آزادشهر نیز گفت: تامین اجتماعی تاکنون تعامل خوبی با همه کارفرمایان داشته و پرداخت بدهی آنان باید دراولویت امور باشد.

حبیب شفاهی افزود: همه مسئولان به نقش آن سازمان در مسیر توسعه رفاه اقتصادی جامعه واقف هستند اما جایگاه و تعهدات و نوع مصارف و منابع آن باید بیشتر تبیین گردد تا پرداخت حق بیمه به فرهنگی فراگیر تبدیل شود.

وی با تاکید بر پرداخت همه بدهی دستگاه های دولتی در حوزه آن شهرستان به صورت های مختلف و استفاده بهینه از فرصت بخشودگی جرائم بیمه ای، از تعامل و همکاری بی دریغ و سازنده تامین اجتماعی گلستان تشکر و قدردانی کرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۴ ب.ظ

دیدگاه