شکایت ۶۷۰۰ نفر به پلیس استان گلستان از مزاحمت‌های چهارشنبه آخر سال

کدخبر:۶۷۷۳۷

البرزگلستان انتظامی گلستان‌ گفت: مردم استان در مدت هفت ساعت انتهای سه‌شنبه آخر سال(چهارشنبه سوری) ۸۷۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار کردند که ۶ هزار و ۷۰۰ مورد آن مربوط به امدادخواهی و گزارش‌ مزاحمت‌های چهارشنبه‌سوری بود.

 

سردار سعیددادگر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تماس از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز گذشته در مرکز ۱۱۰ استان به ثبت رسیده است.

 

وی بیان کرد: در همین زمان طی روزهای عادی حدود ۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان گرفته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۲۴ ساعت روز گذشته تمامی تماس‌های هم استانی‌ها با شماره ۱۱۰ در حالی به عدد ۱۱ هزار و ۷۰۰ مورد رسید که در یک روز عادی متوسط تماس در ۲۴ ساعت به چهار هزار و ۵۰۰ مورد می‌رسد.

 

فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: از مجموع تماس‌های هفت ساعت پایانی روز سه شنبه، ۶ هزار و ۷۰۰ تماس به علت شکایت از ناهنجاری‌ها و ایجاد مزاحمت‌های چهارشنبه سوری بوده است.

 

وی یادآور شد: این تماس‌ها به غیر از مراجعه حضوری شهروندان و هم استانی ها به تیم‌ها، گشت‌ها و نفرات پیاده و موتوری ما مستقر در محلات و مناطق مختلف استان برای امدادخواهی بوده است.

 

فاضل‌دادگر اضافه کرد: برهم زدن آرامش شهروندان، آسیب زدن به کودکان و نوجوانان، نزاع در تجمعات چهارشنبه سوری، راهبندان، آزار و اذیت با ایجاد سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای بیماران و سالخوردگان از عمده دلایل تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ بود.

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان هم در این رابطه گفت که شب گذشته در مراسم‌ها و آئین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری ۲ دستگاه از خودروهای این سازمان دچار آسیب و خسارت شدید شد.

 

براساس این گزارش علاوه بر مصدومان و مجروحان که جبران خسارات آن بطور شرعی و قانونی بر عهده عوامل آتش‌بازی و اقدامات خطرناک است، بدون شک نفرین این افراد نیز در پشت سر آنان است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

دیدگاه