هشدارحسینی مدیر کل استاندارد گلستان به خریداران طلاجات : یکی از شگردهای متخلفان در بازار طلا؛ عرضه طلا با عیار پایین است

کدخبر:۶۸۴۲۱

البرزگلستان مدیرکل استاندارد گلستان با اشاره به اینکه یکی از شگردهای متخلفان در بازار طلا؛ عرضه طلا با عیار پایین است، گفت: تیم‌های نظارتی ما به طور مداوم از صنوف طلافروش بازدید کرده و محصولات آنها را بررسی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، سید مهدی حسینی با اشاره به اقدامات سازمان استاندارد برای مقابله با تخلفات مربوط به بازار طلا اظهار کرد: سازمان استاندارد یکی از مراجع رسمی عیارسنجی طلا در کشور است، در گذشته یک تیم عیارسنجی طلا در استان فعال بود که در حال حاضر به دو تیم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تیم‌های نظارتی ما هر هفته از صنوف طلا در سطح استان گلستان بازدید کرده و به صورت تصادفی از طلاها عیارسنجی می‌کنند تا عیار واقعی طلا را بسنجد و در صورت بروز تخلف با فرد خاطی برخورد کنند.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد: اصولا مردم طلا را می‌خرند اما برای ارزیابی عیار طلا تخصص ندارند لذا سازمان استاندارد وظیفه دارد با حمایت از حقوق مردم و ارزیابی مداوم، آرامش را در جامعه ایجاد کند، امسال نیز تعدادی پرونده در سطح استان تشکیل شده و صنوف متخلف در این حوزه جریمه و به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی با بیان اینکه گاهی اوقات صنوف متخلف در این حوزه، طلا ۱۷.۵ عیار را به‌عنوان طلای ۱۸ عیار به مردم می‌فروشند، متذکر شد: نیم عیار در طلافروشی عدد بسیار بالایی است و حذف آن خسارت زیادی به مشتریان می‌زند، کمیسیون ماده ۴۲ با حضور قاضی دادگستری پرونده‌های رسیده را بررسی کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت‌های ما دقیق است و وظیفه ما حمایت از حقوق مردم و ایجاد آرامش در سطح جامعه است، تصریح کرد: امسال پنج محموله طلا در چهار شهرستان استان گلستان به دلیل مشاهده تخلف در میزان عیار طلا معدوم و امحاء شد.

دبیر شورای استاندارد گلستان با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی از استانداردها کوتاه نخواهیم آمد، بیان کرد: رعایت استاندارد جزو حقوق مردم است و ما به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم، این مهم جزء تاکیدات رئیس سازمان استاندارد و همچنین استاندار گلستان است‌.

وی با بیان اینکه هر کجا حقوق مردم تضییع شود با هیچ کسی مماشات نخواهیم کرد، ابراز داشت: اخیرا یک واحد تولیدی که خارج از پروانه استاندارد فعالیت می‌کرد را پلمپ کردیم چرا که تنها ایمنی و سلامت مردم برای ما اهمیت دارد.

انتهای پیام

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۶:۳۹ ب.ظ

دیدگاه